نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی میزبان مدیران بهزیستی کرج و فردیس

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی میزبان علیرضا فتاح پور مدیر بهزیستی کرج و احمد محمدزاده رئیس بهزیستی شهرستان فردیس بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :دراین دیدار «علیرضا عباسی» نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس  ضمن تبریک هفته بهزیستی و آرزوی موفقیت برای زحمت کشان این عرصه به مشکلات موجود در محیط شهری و مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت پوشش اشاره کرد .

«علیرضا فتاح پور» درباره مشکلات عدیده بهزیستی گفت :با افزایش مشکلات مالی و کمبود امکانات در سطح کلان و خرد شهری و زندگی آحاد مردم جامعه شاهد مراجعین زیادی برای تشکیل پرونده در بهزیستی هستیم . 
این درخواست ها شامل کمک بیشتر برای افراد تحت پوشش و جامعه هدف سازمان وپذیرش و تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و سالمندان جدید است . این مقام مسئول ادامه داد:در شهرستانی مانند کرج عدم توازن بین عرضه امکانات و اعتبارات بهزیستی کرج با سطح درخواست ها باعث نارضایتی مراجعین و افراد دارای معلولیت شده است . 

وی درباره مشکلات درآمدی و مشاغل مددجویان در شرایط کرونا گفت :با ادامه دار شدن شرایط ویژه زمان کرونا و محدودیت های موجود اغلب جامعه هدف بهزیستی که دارای مشاغل خرد خانگی و مشاغل کاذب و روز مزدی بودند دچار مشکلات در قسمت عرضه هستند که پیامد این شرایط بیکاری و عدم وجود این حداقل درآمد ها و سرازیر شدن افراد به سمت بهزیستی و در خواست کمک های بیشتر و هزینه های معیشت و دارو درمان و وسایل کمک توانبخشی بوده است و عدم تناسب بین افزایش درخواست ها و اعتبارات باعث مشکلاتی در خدمت رسانی شده است.

فتاح پور در ادامه در خصوص محدودیتها و موانع موجود در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصریح کرد : در حال حاضر قانونی تحت عنوان قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصویب شده اما متأسفانه رقم بودجه ای که به منظور اجرای این قانون تخصیص داده شده بسیار محدود و ناچیز است و موجب گردیده که این قانون بطور کامل  اجرا نگردد و با توجه به این موضوع که در تخصیص این اعتبار مجلس میتواند نقش اساسی داشته باشد درخواست ما از نمایندگان محترم استان البرز در مجلس شورای اسلامی پیگیری این مهم است.

«احمد محمدزاده» رئیس بهزیستی شهرستان فردیس گزارشی جامع در خصوص وضعیت جامعه هدف، اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را تشریح کرد و افزود: برنامه های این هفته با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی در حال اجرا می باشد وتلاش کارکنان در ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به جامعه هدف خواهد بود.
وی در ادامه به بیان مشکلات موجود در مسیر خدمت و فعالیت این مجموعه از قبیل کمبود نیرو و منابع و نیز مشکلات اقتصادی متأثر از شیوع ویروس کووید ۱۹، نیاز برخی مناطق و مراکز به مناسب سازی و مواردی از این قبیل پرداخت و خواستار همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی شهرستان با اداره بهزیستی شهرستان فردیس شد.

کد خبر 40692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد