نماینده ولی فقیه در استان  وامام جمعه گرگان در پیامی هفته بهزیستی را تبریک گفت

حضرت آیت‌الله نورمفیدی با صدور پیامی هفته بهزیستی را تبریک و خدمات آن را ارزشمند دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان با صدور پیامی هفته بهزیستی را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

اسلام دین حمایت از محرومان و مستضعفان و آسیب دیدگان اجتماعی است، تا آنجا که کمک به ضعیفان را از بالاترین صدقات می شمرد. در قرآن کریم هم بر حقوق مستمندان (وَ الْمَساکِینِ) تأکید شده است؛ زیرا در هر اجتماعی افرادی معلول و از کار افتاده‌ و مانند آن وجود دارند که فراموش کردن آنها بر خلاف تمام اصول انسانی است.

از اینرو کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی از امور مهم جامعه اسلامی است؛ لذا افراد مختلف جامعه نسبت به معضلات اجتماعی از جمله مبارزه با اعتیاد، مبارزه با مشکلات افراد خیابانی، کودکان بی‌سرپرست و معلولین و مسائل ناشی از طلاق، مسئولند. البته سازمان بهزیستی در اندازه توان خودبخشی از آن را به عهده گرفته است لیکن تمام مردم وظیفه دارند آنها را در رسیدن به این هدف مقدس یاری دهند.

بی تردید کمک های مردمی در فرهنگ اسلام از اهمّیّت بسیار بالائی برخوردار است. نه تنها کمک به نیازمندان، بلکه هرگونه کمک به کارهای خیر و فعّالیّت های مثبت اجتماعی در مفهوم «انفاق فی سبیل اللَّه»   درج است، همه از بهترین اعمال محسوب می‌شود، و سرچشمه انواع برکات و آثار معنوی و مادّی در دنیا و آخرت است. لذا انفاق فی سبیل اللّه و کمک‌ به نیازمندان از آنچه خداوند به انسان داده است؛ اعمّ از مال و ثروت، مقام، آبرو، اعتبار، علم و دانش، عفو و بخشش، و خلاصه هر آن‌چه خداوند روزیش کرده است از جمله نشانه های نقش آفرینی مردم در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.

با این تفاسیرباید تأکید نمود مردم باید پیشتاز کمک به نیازمندان و محرومان جامعه باشند زیرا کمک به محرومان سبب حفظ کشور از آسیب‌ها می‌شود و به طور قطع در این مسیر برکات های الهی به مردم سرازیر می‌شود.

ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی از خداوند متعال مسئلت دارم به کارکنان و مدیران بهزیستی توفیق عنایت دهد که در خدمت اجتماع باشند؛ بی تردید زحمت کشان در سازمان بهزیستی  با رعایت امانت به صورت کامل همراه با دلسوزی و خلوص نیت کارشان می توانند اعتماد عمومی را جلب کنند چون گسترش این امردر هر نهاد و دستگاه می تواند اعتماد عمومی در سایه توجه به سرمایه های اجتماعی، همدلی و مسئولیت پذیری اجتماعی را به همراه آورد.

سیدکاظم نورمفیدی 

کد خبر 40690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد