شورای کانون قرآن و عترت بهزیستی استان افتتاح گردید

بمناسبت هفته بهزیستی و همزمان با روز عرفه؛ صبح امروز شورای کانون قرآن و عترت بهزیستی با حضور مدیرکل و مسئولین فرهنگی استان، افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ با توجه به سیاست های سازمان مبنی بر تلاش برای آشناسازی بیشتر جامعه هدف با معارف اسلامی و فرهنگ دینی بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن و عترت، صبح امروز شورای کانون قران و عترت بهزیستی استان  به عنوان مرکزی جهت توسعه فعالیت های قرآن و عترت در بهزیستی افتتاح گردید تا با ارائه فعالیت های متعدد و متنوع، متناسب با نیازهای جامعه ی هدف و کارکنان سازمان و با مشارکت آنان ضمن ایجاد زمینه های رشد اجتماعی و فرهنگی و ارتقای دانش و آگاهی قرآنی و دینی، فرصت های مغتنم برای رشد همه جانبه افراد فراهم گردد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش؛ بنیانگذار سازمان بهزیستی، عنوان کرد: از زمان تاسیس تاکنون به تدریج به فعالیت های بهزیستی اضافه گردیده و در حال حاضر بیش از 50 فعالیت مصوب دارد و برای این 50 فعالیت بیش از 130 فرآیند تعریف شده است.

علی محمد عطابخش در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 17 هزار نفر در گستره استان ماهیانه مبلغی را تحت عنوان یارانه دریافت می نمایند که این مبلغ چیزی حدود چهار و نیم میلیارد تومان می باشد و بیش از 11 هزار نفر نیز از خدمات مراکز بهزیستی بهره مند می گردند و برای این خدمات یارانه ای بیش از 3 و نیم میلیارد تومان در ماه از سوی بهزیستی به مراکز پرداخت می گردد.

این مسئول با اشاره به جمعیت انبوه تحت پوشش سازمان عنوان کرد: این حجم جمعیت مستلزم این است که کارهای فرهنگی برای آن ها انجام شود و ما وظیفه خود می دانیم که هم در استان و هم در کشور اساس و پایه کارهای فرهنگی خود را بر اساس قرآن بگذاریم و انشالله قران و اهل بیت یاریگر ما باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: امروز به صورت رسمی شورای کانون قرآن و عترت با هدف برنامه ریزی برای مسائل قرآنی و آموزش های زندگی اهل بیت به جمعیت هدف راه اندازی می شود و لازم به ذکر است که کانون مذکور؛ زیر مجموعه شورای فرهنگی استان فعالیت می نماید و در هریک از ادارات بهزیستی شهرستان، نماینده کانون قرآن و عترت پس از تایید شورای مرکزی کانون؛ با حکم رئیس بهزیستی شهرستان به عنوان مسئول کانون قرآن و عترت شهرستان منصوب می گردد و کانون بایستی در کلیه مراکز واجد شرایط بهزیستی استان نماینده داشته باشد. 

علی محمد عطابخش در پایان؛ افتتاح شورای کانون قران و عترت بهزیستی را همزمان با روز عرفه و شب عید قربان میمون و مبارک دانست و عنوان کرد: بنده این اتفاق خجسته را به فال نیک می گیرم و امیدوارم که خداوند این توفیق را به ما عطا فرماید که در عمل از اهل بیت اطاعت کنیم و چراغ راهنمای ما، قرآن باشد.

در ادامه اکرم مازار زاده؛ مسئول فرهنگی بهزیستی استان یزد عنوان کرد: امور فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و تعالیم الهی و قرانی در سالهای گذشته برنامه های قرآنی خود را با برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت و استقبال و حضور پر شور خانواده بزرگ بهزیستی (کارکنان، خانواده کارکنان و جامعه هدف سازمان ) و کسب مقام های برتر در مسابقات کشوری دنبال نموده و مفتخریم که قاریان و حافظان کشوری را در جمع خود داریم و این از مباهات امور فرهنگی بهزیستی استان می باشد.

مسئول فرهنگی بهزیستی استان در پایان عنوان کرد: باعث افتخار است که در این روز مبارک و سراسر معنوی؛ روز عرفه بهانه ایی شد تا کانون قران و عترت با حضور اساتید، فضلا، روحانیون جلیل القدر، اعضای شورای کانون قرآن و عترت و مسئولین بهزیستی افتتاح گردید و انشالله بتوانیم با همدلی و همفکری شما بزرگواران گام های ارزشمند و مفیدی برداریم.

کد خبر 40668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد