طرح ارتقاء توانمندسازی افراد دارای معلولیت افتتاح گردید

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی طرح ارتقاء توانمندی افراد دارای معلولیت بینایی، شنوایی، آسیب نخاعی و سالمندان افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ طرح ارتقاء توانمندی افراد دارای معلولیت در راستای تحقق بخشیدن به اهداف قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده 7 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تنظیم گردیده است .

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به این که برخی افراد به طور مادرزادی و برخی دیگر از طریق بیماری یا آسیب دچار معلولیت می گردند عنوان کرد: در هر صورت همه آن ها عضوی از جامعه بوده و از حقوق یکسان با دیگر افراد جامعه برخوردارند.

مسعود نشان در ادامه افزود: توانمندسازی؛ دادن قدرت به افراد نیست، افراد به واسطه دانش و انگیزه خود صاحب قدرت هستند و در واقع توانمندسازی آزاد کردن این قدرت و بالفعل نمودن  ظرفیت های بالقوه برای بهره برداری از سرچشمه توانایی های انسانی می باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این طرح متمرکز بر خدمات و طیفی از مداخلات را شامل می شود که یک فرد دارای معلولیت با کمترین سطح مشارکت، در پایان فرآیند ارتقای توانمندی به فردی مبدّل شود که موفق شده است توانمندی های بالقوه خود را بالفعل نموده و سطحی از مشارکت متناسب با سطح آسیب و معلولیت را تجربه کرده که بتواند حقوق فردی و اجتماعی خود را مطالبه نماید.

گفتنی است؛ طرح مذکور صبح دیروز در ششمین روز از هفته بهزیستی در شهرستان های اردکان، میبد، تفت، مهریز و یزد با حضور مؤسسات مجری شروع به کار کرد.

کد خبر 40666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد