آرام خبر داد: انجام واکسیناسیون ٩٠ درصد مددجویان شهر تهران

مدیر بهزیستی شهر تهران از واکسینه شدن ٩٠ درصد مددجویان مراکز بهزیستی شهر تهران خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه شاخه سبز  سعید آرام در نشست خبری بمناسبت هفته بهزیستی بیان کرد: از وزیر بهداشت برای واکسیناسیون نیروهای اورژانس اجتماعی درخواست کرده ایم تا در حفظ سلامتی آنان گامی برداشته باشیم. در حال حاضر نیز بالغ بر ۷۰ هزار معلول در شهر تهران تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۳۷ هزار نفر ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ درصد مددجویان مراکز بهزیستی واکسینه شدند، گفت: در مراکز نگهداری سالمندان، ۲ مرحله واکسن کرونا را دریافت کردند و در سایر مراکز نگهداری معلولان مرحله اول و دوم واکسن در حال انجام است.

آرام تصریح کرد: میزان مستمری پرداختی به مددجویان و معلولان تک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، ۳ نفره ۷۰۰ هزار تومان و ۴ نفر ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: بهزیستی نه تنها به دانش آموزان و دانشجویان کمک هزینه پرداخت می کند بلکه ماهیانه مبلغی به عنوان حق پرستاری به یک هزار و ۴۴۰ معلول نخاعی در شهر تهران پرداخت می‌شود که این رقم در سال گذشته ۶۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که از مردادماه امسال این رقم در ماه به یک میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به کمک هزینه هایی در حوزه کاهش آسیب کرونا به مددجویان گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی، تسهیلاتی به خانواده‌ها و مراکز نگهداری پرداخت شد به طوری که ودیعه ۳۰ میلیون تومانی و همچنین اجازه منزل ۶ میلیونی به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی سازمان بهزیستی تحت عنوان کمک هزینه تأمین وسایل توانبخشی به چهار هزار و ۳۰۰ معلول ضایع نخاعی پرداخت شده است.

آرام یادآور شد: خانه‌ای تحت عنوان خانه امن برای زنان در معرض خشونت و خشونت‌دیده در شهر تهران راه‌اندازی شده است که در طی سال ۹۹ و سه ماهه سال‌جاری ۱۱۴ خانم در این خانه امن پذیرش شده‌اند.

مدیر بهزیستی شهر تهران از افزایش سقف وام اشتغال به مددجویان خبر داد و گفت: تا سال گذشته سقف پرداخت وام مبلغ ۵۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال‌جاری به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته علاوه بر اینکه سازمان بهزیستی حق بیمه مددجویانی که توسط کارفرمایان مشغول به کار می شوند را پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی شهر تهران گفت: شهرداری تهران تاکید بر مناسب سازی داشته است ولی همچنان کارهای نکرده در این زمینه وجود دارد زیرا بیش از ۵۰ درصد از اماکن و مبلمان شهری نیاز به مناسب‌سازی دارد.

آرام خاطر نشان کرد : مساله سقوط یکی از نابینایان در هفته گذشته در مترو تهران را از طریق مسئولان و البته شرکت مربوطه پیگیری کرده‌ایم.

کد خبر 40664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد