ورامین| تیم‌های سازمان یافته تکدی‌گری باید خنثی شود

امام جمعه موقت ورامین گفت: اعتیاد ریشه های فراوانی دارد که سیگار و قلیان جرقه شروع آن است که وجود قلیان‌سراها و حضور برخی مسؤولان در آنجا فاجعه است چون وقتی مسؤول خودش گرفتار باشد برخورد جدی نمی‌تواند داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، در بازدید از اداره بهزیستی ورامین اظهار کرد: خدمات و کارهای حوزه بهزیستی مهم و گسترده است، اما در حوزه فرهنگ عمومی هر دستگاه وظیفه ای دارد که اداره بهزیستی ارتباط مستقیم با پیشگیری از آسیب ها و رفع آن دارد.

وی با انتقاد از داشتن نگاه سطحی به حوزه وقوع، شناسایی و پیشگیری از جرم در کشور، گفت: تا زمانی که مسؤولان در جایگاه خودشان جهادی کار نکنند وضعیت به همین منوال است و آسیب ها فراوان است، در پیشگیری از وقوع بزه همه مسؤولیت دارند و در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای همه موارد بحث و گفت‌وگو می شود که امیدواریم در جنبه اجرا نیز کارهای خوبی انجام گیرد.

امام جمعه موقت ورامین اعتیاد را ام الفساد جرم ها در جامعه دانست و تصریح کرد: حوزه اعتیاد و گرفتاریهای آن بسیار جای بحث دارد، اعتیاد ریشه های فراوانی دارد که سیگار و قلیان جرقه شروع آن است و متاسفانه وجود قلیان سراها و حضور برخی مسؤولان در آنجا فاجعه است و وقتی مسؤول خودش گرفتار باشد برخورد جدی نمی تواند داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران ادامه داد: باید خیرین را جهت داد تا مراکز کاهش آسیب ها خصوصا بازگشت معتادین به آغوش خانواده را با کمک این عزیزان گسترش داد و در این رابطه کارفرمایان و کار آفرینانی وجود دارند که حاضرند معتادانی را که از شر این مواد خانمان سوز رهایی یافته اند را بکار گیری کنند اما جهت دهی و سوق دادن معتادان در این زمینه وظیفه آحاد مردم و مسؤولان است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به حضور متکدیان در چهار راه ها و میادین و مخدوش کردن چهره شهر در این خصوص نیز بیان کرد: وجود تیم های سازمان یافته تکدی گری باید خنثی شود، چهره شهر با وجود متکدیان لطمه خورده است و دستگاه های متولی لازم است برای پاک سازی این ها پای کار بیایند.

اعظم هراتی رئیس اداره بهزیستی ورامین نیز در این ادامه اظهار کرد: انتظارات بهزیستی از دستگاه ها برای همکاری فراوان است در حوزه پیشگیری جای کار بسیار گسترده است و امیدواریم در مواردی که با دستگاه های دیگر همسو و هم جهت هستیم آنها نیز ما را یاری کنند.

وی در خصوص وجود جامعه ۴۳۰۰ نفری معلولین در ورامین و حمایت های بهزیستی از آنان نیز بیان کرد: لازم است آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج جدی تر گرفته شود و وقتی خانواده ای گرفتار شد هم خودش آسیب خواهد دید هم جامعه را دچار مشکل می کند و نمونه آن در شهر ورامین وجود خانواده های چهار و پنج معلوله هست که وقتی ریشه یابی می شود غربالگری و ژنتیک قبل از ازدواج آنها انجام نگرفته است.

رئیس اداره بهزیستی با اشاره به آسیب های خانوادگی و وجود آمار بالای طلاق در جامعه اظهار کرد: در بحث کاهش طلاق خصوصا طلاق های توافقی جلسات الزام آوری تعریف شده است که پنج جلسه مشاوره برای جلوگیری از آن بصورت اجبار تاکید شده است و در این ارتباط نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

هراتی با تشکر از دغدغه امام جمعه موقت ورامین برای جمع آوری متدکیان از سطح شهر خاطر نشان کرد: ۱۳ اداره و نهاد برای جمع آوری متکدیان متولی هستند که بهزیستی هم یکی از آنها است ولی متولی اصلی شهرداری است که باید در جمع آوری متدکیان و کارتن خواب ها اهتمام کافی را داشته باشد.

وی در پایان با ابراز نگرانی در خصوص وجود موارد کودک همسری در ورامین خواستار برخورد جدی با این موضوع شد و از خانواده ها خواست در این خصوص تحقیقات کافی را داشته باشند، تا دچار آسیب های پس از آن نشوند.

کد خبر 40657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد