ورامین| رئیس اداره بهزیستی شهرستان خواستار برخورد جدی با کودک همسری شد

 رئیس اداره بهزیستی ورامین خواستار برخورد جدی با کودک همسری شد و از خانواده‌ها خواست در این خصوص تحقیقات کافی را داشته باشند تا دچار آسیب‌های پس از آن نشوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری مهر، اعظم هراتی  در حاشیه بازدید مسئولین ورامین از این اداره طی سخنانی گفت: انتظارات بهزیستی از دستگاه‌ها برای همکاری فراوان است در حوزه پیشگیری جای کار بسیار گسترده است و امیدواریم در مواردی که با دستگاه‌های دیگر همسو و هم جهت هستیم آنها نیز ما را یاری کنند.

وی در خصوص وجود جامعه چهار هزار و ۳۰۰ نفری معلولین در ورامین و حمایت‌های بهزیستی از آنان نیز بیان کرد: لازم است، آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج جدی تر گرفته شود و وقتی خانواده‌ای گرفتار شد، هم خودش آسیب خواهد دید هم جامعه را دچار مشکل می‌کند و نمونه آن در شهر ورامین وجود خانواده‌های چهار و پنج معلوله است، که وقتی ریشه یابی می‌شود، غربالگری و ژنتیک قبل از ازدواج آنها صورت نگرفته است.

رئیس اداره بهزیستی با اشاره به آسیب‌های خانوادگی و وجود آمار بالای طلاق در جامعه اظهار داشت: در بحث کاهش طلاق خصوصاً طلاق‌های توافقی جلسات الزام آوری تعریف شده است، که پنج جلسه مشاوره برای جلوگیری از آن به صورت اجبار تاکید شده است و در این ارتباط نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

هراتی در خصوص جمع آوری متکدیان از سطح شهر نیز اظهار کرد :۱۳ اداره و نهاد برای جمع آوری متکدیان متولی هستند که بهزیستی هم یکی از آنها است ولی متولی اصلی شهرداری است که باید در جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها اهتمام کافی را داشته باشد.

وی در پایان با ابراز نگرانی در خصوص وجود موارد کودک همسری در ورامین خواستار برخورد جدی با این موضوع شد و از خانواده‌ها خواست در این خصوص تحقیقات کافی را داشته باشند، تا دچار آسیب‌های پس از آن نشوند.

کد خبر 40648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد