شمیرانات| قربانی کردن نتایج فردی و اجتماعی دارد

معاون امور مشارکتهای مردمی مدیریت بهزیستی شهرستان شمیرانات گفت: قربانی کردن از سنت ‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مهناز تدین ضمن تبریک  هفته بهزیستی به همکاران خدوم و زحمت کش سازمان، فرارسیدن عید قربان رانیز تبریک گفت و بیان داشت: قربانی کردن رسمی دیرینه بوده که اسلام آن را راهی برای قرب و نزدیکی به خدا دانسته است. عملی که برای حاجیان واجب و جزء مناسک حج و برای دیگران مستحب مؤکد شمرده شده، حتی برخی از علماء این عمل را برای افرادی که توانایی دارند واجب دانستند.

تدین افزود: حضرت محمد(صلی ‌الله ‌علیه‌ و آله) در روز عید قربان برای مردم خطبه خواندند و این روز را اینگونه معرفی کردند: «هَذَا یَوْمُ الثَّجِّ وَ الْعَجِ وَ الثَّجُّ مَا تُهَرِیقُونَ فِیهِ مِنَ الدِّمَاءِ فَمَنْ صَدَقَتْ نِیَّتُهُ کَانَتْ‌ أَوَّلُ‌ قَطْرَةٍ لَهُ‌ کَفَّارَةً لِکُلِ‌ ذَنْبٍ‌ وَ الْعَجُّ الدُّعَاءُ فَعِجُّوا إِلَی اللَّه؛ این روز ثجّ و عجّ است. ثجّ همان خون‌هایی است که شما قربانی می‌کنید و کسی که نیتش خالص باشد با خروج اولین قطره از خون قربانی، تمام گناهانش بخشیده می ‌شود. عجّ نیز همان دعاست پس در این روز زیاد خدا را بخوانید.» 

 معاون مشارکت های مردمی در ادامه اظهار داشت: در پرتوی قربانی کردن یکسری آثار مثبت اجتماعی نیز ایجاد می‌شود و آن توسعه در رفاه عمومی است. چه بسا افرادی که روزها و ماه‌ها به دلیل فقر و نیازمندی از خوردن گوشت محروم مانده باشند. قربانی کردن و اهدای بخشی از گوشت قربانی می‌تواند این افراد را بهره مند سازد. اهدای گوشت قربانی به نیازمندان از دستورات قرآنی نیز است.  

وی در ادامه افزود: بهزیستی شهرستان شمیرانات  همچون سنوات گذشته به عنوان واسطه خیر بین نیکوکاران ارجمند و نیازمندان واقعی آماده جمع آوری کمکهای مردمی، نذورات، گوسفند زنده و گوشت قربانی با هر میزان توان مالی جهت توزیع بین مددجویان است.

این مسئول در پایان بیان داشت: شهروندان و افراد نوع دوست و نیکوکار در روز عید سعید قربان می‌توانند همانند سالهای گذشته  گوشت قربانی و نذورات خود را از  طریق مراکز بهزیستی، یا تماس با شماره  ۸۸۷۷۹۴۰۰   و ۲۲۴۶۵۱۱۱ به دست نیازمندان برسانند  همچنین برای پرداخت آسان و نقدی مبالغ اهدائی شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۷۹۹۵ و یا شماره حساب ۲۱۷۳۴۵۱۳۷۷۰۰۶ مشارکتهای مردمی بهزیستی  شهرستان شمیرانات  در نظر گرفته شده است.

کد خبر 40641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد