آیت‌ الله علم‌الهدی: مردم از بهزیستی گلایه‌مند نیستند

مدیران بهزیستی خراسان رضوی در آخرین روز هفته بهزیستی با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار کردند.

در این دیدار که پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۹ تیرماه در دفتر امام جمعه‌ی مشهد انجام شد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های بهزیستی تصریح کرد: مردم از بهزیستی گلایه‌مند نیستند و قدردان خدمات بهزیستی می‌باشند ولی جامعه هدف، گلایه‌هایی از کمبودها دارند که باید پیگیری شود.

آیت‌ الله علم الهدی مدیریت جدید بهزیستی استان را مدیر جهادی خواند و گفت: از آقای دکتر فیروزی شناخت کامل دارم و می‌دانم ایشان با وظیفه‌مندی و دغدغه‌مندی، پیگیر مسائل و مشکلات مددجویان است.

امام جمعه مشهد در این دیدار با تقدیر از خدمات بهزیستی گفت: تکریم مراجعین و مردم، از وظایف همیشگی کارکنان دستگاه‌های دولتی است و بهزیستی هم چنانکه تا کنون این رویه را داشته، احترام مردم و مراجعین را بیش از گذشته، مورد توجه قرار دهند.

وی در پاسخ به تقاضای مدیر کل بهزیستی استان مبنی بر توجه بیشتر به جایگاه بهزیستی در شورای زکات استان گفت: در اولین جلسه این شورا لزوم حضور بهزیستی و توجه به نیازهای مددجویان این سازمان را مطرح خواهیم کرد.

همچنین بنا به تقاضای مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، مقرر شد نسبت به عضویت بهزیستی در قرارگاه مواسات و همدلی اقدام لازم از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تأسیس سازمان بهزیستی گفت: در آن زمان شهید فیاض‌بخش و همکارانش بر توانمندسازی و استقلال مددجویان تأکید زیادی داشتند و همین رویه هم باید در بهزیستی اولویت داشته باشد.

وی همچنین پیشنهاد داد که یک طرح ابتکاری با کمیته امداد استان در زمینه همکاری دو نهاد در زمینه تقسیم کار بین معیشت و توانمندسازی مددجویان مطرح گردد و این طرح از استان خراسان رضوی به نهادهای تصمیم‌گیر کشور ارسال گردد تا موضوع توانمندسازی به صورت تخصصی در بهزیستی دنبال شود و کمیته امداد بحث معیشت را پیگیری کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مددجویان بهزیستی گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت استان که ده درصد نفوس استان را تشکیل می‌دهند به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: عمده‌ترین فعالیت بهزیستی، همان تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که موضوع آسیب‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

فیروزی گفت: یکی از این طرح‌های موفق که الگوی کشور هم شده، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان است که با همکاری دستگاه قضایی و سایر نهادهای مرتبط اجرا شده است و تا کنون بیش از ۶۰۰ کودک کار ساماندهی شده و در مرحله توانمندسازی هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در بخش آسیب اعتیاد، بهزیستی با همکاری شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیش از ۴۵۰۰ معتاد متجاهر را در ورزشگاه‌ها و محل‌های نگهداری موقت، مورد درمان و بازتوانی قرار داده که این کار تا پاکسازی کامل معتادان متجاهر از سطح شهر ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر این ما کمپ جامع ترک اعتیاد را راه‌اندازی کرده ایم که از مرحله سم‌زدایی تا اشتغال و حرفه‌آموزی و تا حمایت از خانواده‌ی بهبودیافته را انجام می‌دهیم.

وی همچنین ضمن تشکر از الطاف نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان نسبت به بهزیستی، خواستار استفاده از تریبون نماز جمعه برای اطلاع‌رسانی پیرامون نیازهای مددجویان بهزیستی شد.

فیروزی خدمات به زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد دچار بحران‌های فردی و خانوادگی، خدمات به دختران و زنان خشونت‌دیده و بیماران روانی مزمن را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و گفت: بهزیستی تقریبا ۱۷۰ فعالیت را برای اجرای ۶۰ وظیفه‌ای که برایش تعریف شده برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

کد خبر 40635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد