دبیرخانه رصدآسیب های اجتماعی استان زنجان راه اندازی شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از راه اندازی دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف کنترل و بررسی‌های آسیب‌های اجتماعی و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و سازمان بهزیستی در مرکز استان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد: فعالیت رصد آسیب های اجتماعی و عوامل سبب شناختی در کشور این امکان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد که با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه های اجتماعی موثرتری را برای پیشگیری از بروز و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی طراحی و اجرا کنند.

وی با اشاره به موارد قانونی در موضوع رصد آسیب های اجتماعی گفت: بند ۴ جزء ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور مصوب سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرده است که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نسبت به ایجاد مرکز اطلاعات و مطالعات آسیب های اجتماعی به منظور پایش و پیمایش انواع آسیب های اجتماعی و شناسایی گروه ها و اقشار آسیب پذیر مورد هدف اقدام کند.

محمدی افزود: این دبیرخانه ضمن جمع آوری، تحلیل و داده کاوی داده های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی در زیر مجموعه های سازمان و اطلاعات قابل دسترسی در کشور در قامت رصدخانه آسیب های اجتماعی خواهد بود تا امکان ایجاد سامانه های اطلاعات مدیریتی، پشتیبان تصمیم گیری و پشتیبان تصمیم گیری و پشتیبان مدیران ارشد را فراهم آورد.

وی افزود: این طرح حالت پیمایشی و بررسی مولفه‌های موثر در آسیب‌های اجتماعی دارد و علاوه بر آمارگیری از آسیب‌های اجتماعی به شناسایی تعیین‌کننده‌ها و عوامل موثر در ایجاد آسیب‌ها نیز پرداخته می‌شود.

کد خبر 40623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد