تحویل ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز از سوی سازمان ملل متحد به سالمندان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان ملل متحد با هدف کمک انسان‌ دوستانه ۱۹ دستگاه اکسیژن‌سازی را تحویل سالمندان استان اردبیل می‌دهد.

بهزاد ستاری ۲۹ تیر در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: این دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در گرامیداشت هفته بهزیستی تحویل مراکز نگهداری سالمندان می‌شود تا در صورت ابتلای سالمندان به کرونا از آنها استفاده شود.

وی به واکسیناسیون گروه سنی سالمندان اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۶۷ نفر سالمند مقیم در مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی تحت پوشش واکسن ضد کرونا قرار گرفته و از این لحاظ استان اردبیل رتبه اول را دارد و صد درصد سالمندان مقیم تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به رویکرد این سازمان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: امسال در کنار بحث اشتغال، بیمه حمایتی کارآفرینان و کارفرمایان، سعی بر این است تا توسعه مراکز روزانه سالمندان و راه‌اندازی خانه‌های حمایتی را انجام دهیم.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دهه فجر سال گذشته با جمعیت تحت پوشش ۱۸ هزار نفر تلاش شد تا ۴۳ مرکز خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی در سطح استان اعم از شهرها و روستاها راه‌اندازی شود که راه‌اندازی این مراکز همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این مراکز سعی می‌شود به صورت محله‌محور و در قالب ۲۲ فعالیت از جامعه هدف بهزیستی در بخش‌های مختلف حمایت همه‌جانبه انجام گیرد.

ستاری به اشتغالزایی ۸۰۰ نفر بر اساس عقد قرارداد با کارآفرینان و پرداخت بیمه مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با پرداخت حق بیمه تمامی افراد معلول و مددجویی که در کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند، توسعه اشتغال را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در سطح استان در تلاش هستیم تا خانه‌های حمایتی را راه‌اندازی کنیم که تاکنون شش مورد خانه حمایتی راه‌اندازی شده و امسال تلاش بر توسعه مراکز و خانه‌های حمایت در سطح استان است.

ستاری به فعالیت چهار مرکز روزانه سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: هر چند ظرفیت خالی را در مراکز نگهداری سالمندان در استان شاهد هستیم اما تلاشمان بر این است تا در مراکز روزانه به سالمندان خودمان پزشکی، توانبخشی، ورزشی، فرهنگی و... ارائه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شاکله فرهنگی در استان اردبیل، کمتر خانواده‌ای حاضر می‌شود که پدر و مادر سالمند خود را در مراکز سالمند قرار دهد به طوری که از ظرفیت ۲۰۰ نفری چهار مرکز سالمندان استان حضور ۱۳۰ نفر را شاهد هستیم که این موهبت الهی را باید قدر دانست.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در گرامیداشت هفته بهزیستی برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود و تلاشمان بر این است تا این خدمات همچنان برای جامعه هدف توسعه پیدا کند.

کد خبر 40620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد