دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان کردستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، ظهر دیروز۲۸تیرماه، آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن به صورت ویدئو کنفرانس با حضوروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور برگزارشد.

در استان کردستان هم با حضور سید صباح قریشی مدیر کل، برهان صلواتی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کردستان ، ناصر کریمیان معاون پیشگیری و کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی استان، دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان افتتاح شد.

ناصر کریمیان معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان اظهار داشت: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور یکی از طرح‌های کم نظیری است که به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و با هدف سنجش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آنها اجرا می ‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار در استان اجرا شد گفت: امسال چهارمین سال اجرای طرح بوده و در قالب آن شیوع برخی از آسیبهای اجتماعی مانند همسرآزاری، روابط برون ازدواجی، روابط پیش ازدواجی، فساد، اعتیاد و تعیین کننده‌های آنها شامل سلامت روانی، رضایت زناشویی، تکانشگری، اعتماد به نفس، حمایت خانوادگی، رفتار ضداجتماعی و مصرف مواد رصد می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان افزود: در استان کردستان علاوه بر مرکز استان، یک شهرستان کم آسیب و یک شهرستان پرآسیب به صورت تصادفی انتخاب و از هر کدام از این سه شهر، سه روستا نیز با پراکندگی جغرافیایی درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: روش نمونه گیری این پیمایش درهر شهرستان به صورت سهمیه‌ای و متناسب با حجم بر اساس ترکیب سنی و جنسی انجام شده است و رده سنی مورد مطالعه هم  ۱۵ تا ۶۰ سال تعیین شده است.

کریمیان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ این پیمایش با توزیع پرسشنامه در بین ساکنان شهرهای هدف‌، با تعداد بیش از ۱۲ نفر پرسشگر و استفاده از ظرفیت تعاملات بین بخشی و برون دستگاهی و رایزنی و مشورت با صاحبنظران و اساتید حوزه علوم اجتماعی و روانشناختی اجرا شد.

وی اضافه کرد: خروجی این پیمایش مبنای مهمی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان خواهد شد چرا که پژوهش محوری گام درست و اصولی  در این زمینه  به شمار می‌رود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

کد خبر 40611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد