در رسانه| افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در ایلام

ایلام - ایرنا - همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی دبیرخانه، رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن در ایلام روز دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور همزمان با استان های سراسر کشور افتتاح شد.

به‌ گزارش ایرنا، در ابتدای این برنامه مدیران کل ادارات بهزیستی پنج استان کشور از جمله ایلام به تشریح وضعیت آسیب های اجتماعی استان های مربوطه پرداختند.

مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین با اشاره به موضوع خودکشی به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی استان گفت: برای شناسایی عوامل موثر بر این اسیب اطلس خودکشی استان تدوین و در قالب ان وضعیت افراد خودکش از سال های ۹۴ تا ۹۸ جمع اوری شده است.

زهرا همتی با ذکر اینکه بر اساس بررسی انجام گرفته عمده افراد اقدام کننده به خودکشی در این مدت در سن ۱۵ تا ۳۴ سال بوده اند، افزود: در این زمینه اقدامهای کوتاه مدت و بلند مدت توسط این اداره کل برای مقابله با این آسیب انجام گرفته است.

وی یکی از مهمترین این اقدام ها را اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در دو شهرستان ایوان و ملکشاهی عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح با مشارکت تسهیلگران فعالیتهایی از جمله برگزاری کلاس های آموزشی وکارهای تبلیغاتی در جهت اگاه سازی مردم انجام گرفته است.

همتی در خصوص دبیرخانه رصد اسیب های اجتماعی در این اداره کل بیان کرد: این دبیرخانه در حوزه معاونت توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد مستقر و هدف ان شناسایی اسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان است.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: کمیته استانی طرح رصد آسیبهای اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن با هدف ترسیم دقیق وضعیت آسیبهای اجتماعی، بررسی روند آن، طراحی و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی جهت پیشگیری، کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی و افزایش عوامل محافظتی و کسب نتایج مبتنی بر شواهد علمی فعالیت خواهد داشت.

وی، نحوه شناسایی این آسیب ها را از طریق تکمیل پرسشنامه توسط پرسشگران اموزش دیده عنوان‌کرد و گفت: پس از شناسایی اسیب بها راهکارهای مورد نیاز برای کنترل، کاهش و مقابله با آنها بکار گرفته خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین با توجه به وضعیت نگران کننده خودکشی در استان ایلام در طی سالیان متمادی از وزیر، رییس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر در جلسه خواستار توجه ویژه به این موضوع شد.

کد خبر 40595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد