اجرای پویش " دهه ولایت " در بهزیستی آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از اجرای پویش " دهه ولایت " در بهزیستی آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، دکتر سعید فریور در خصوص اجرای پویش "دهه ولایت" افزود: با عنایت به نزدیک شدن دهه ولایت ( قربان تا غدیر )و لزوم اتخاذ رویکرد تعاملی با خیرین و استفاده از تمام ظرفیتی سازمان در جذب شرکای اجتماعی بر اساس روال همه ساله جلب و جذب مشارکتهای مردمی و نذورات قربانی جهت تامین سبد معیشتی به نفع جامعه هدف ( ایتام، معلولین و... ) سازمان بهزیستی ، نسبت به برگزاری طرح پویش " دهه ولایت " در فاصله زمانی ۳۰ تیر تا ۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا ( قربان تا غدیر ) اقدام می کند.

وی بااشاره به اهداف اجرای این پویش گفت: هدف از برگزاری پویش "دهه ولایت" جلب و جذب حداکثری مشارکتهای مردمی در راستای ارتقاء سطح کیفی تامین نیازهای جامعه هدف بهزیستی استان با استفاده از ظرفیت های مشارکتی موسسات خیریه تحت نظارت، بهره مندی جامعه هدف از نذورات مردمی در عید قربان و تسهیل اهدای این نذورات به نیازمندان واقعی است.

فریور ادامه داد: تهیه و توزیع نذورات گوشت قربانی ، ( برنامه ریزی جمع آوری گوشت ذبح شده و دام زنده در استان و شهرستانهای تابعه براساس پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملهای ستاد مبارزه با کرونای استان ) و پرداخت کمک هزینه معیشتی و... از 

محورهای پویش مذکور است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت خیرین استانی دراجرای بهینه پویشهای قبلی و تامین بسته معیشتی ( برنج و روغن و ماروکارونی رب و گوشت و ... ) برای جامعه هدف ، تصریح کرد: این اداره کل در ۱۷ شهرستان تابعه ( در ادارات بهزیستی استان) وهمچنین مراکز و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی آمادگی کامل در جلب و جذب نذورات و هدایا هم استانی های دراجرای پویش دهه ولایت (کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه ) رادارند که خیرین می توانند از طریق

شماره حساب هدایا خاص مشارکت استان نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی:

۴۱۵۵۰۳۴۵۴۱۵۷۲۸۱۸

 شماره شبا IR ۰۴۰۱ ۰۰۰۰ ۴۱۵۵۰۳۴۵۴۱۵۷۲۸۱۸ 

شماره کارت مجازی  ۳۱۷۸-۸۵۴۵-۹۵۷۰-۶۳۶۷ نذورات را پرداخت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین با اشاره به اهم فعالیتهای حوزه مشارکت استان در سال ۹۹ نیز اظهار کرد: طی اجرای پویش همدلی ( ایران همدل ) از عید قربان تا عید غدیر سال ۹۹،میزان مشارکتهای جمع آوری شده در پویش مذکور، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ) با کمک تعداد ۵۵۷۱ نفر از خیرین استانی بوده است ( به صورت کالاهای غیر نقدی)، همچنین ( تهیه نوشت افزار برای تعداد ۶۰ بیش از هزار نفر که سهمیه استان ما ۲۰۰۰ نفر در تکام مقاطع تحصیلی بوده است در قالب اجرای پویش پازل همدلی نیز از دیگر اقدامات این معاونت در استان طی سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه پویش مذکور نقشه استانی بصورت پازل طراحی شده بود که قیمت هر قطع پازل ۱۰ هزار تومان و سهمیه استانی ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: مبلغ مذکور با کمک نهادها وموسسات خیریه و خیرین استانی جذب شده و تکمیل پازل مذکور بعنوان نماد ماندگار پویش ایران همدل می باشد .

فریور بااشاره به پرداخت هزینه ازدواج نیز گفت: هزینه ازدواج به تعداد۳۱۰ نفر از مددجویان به ازاء هر نفر یک میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بااشاره به میزان آمار کمک های نقدی – غیر نقدی و خدمات سال گذشته افزود: میزان آمار نقدی دولتی وموسسات: ۹ میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان، میزان آمار غیر نقدی دولتی و خیریه : ۲۸ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان، میزان آمار خدمات دولتی و موسسات خیریه : دو میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان است که کل آمار یکسال ۴۰ میلیارد و سیصدو سی میلیون بوده و نسبت به سال مشابه ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

کد خبر 40593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد