افتتاح مرکز مرکز کودک و خانواده مهر حامی  در شهرستان سمنان درآخرین روز از هفته بهزیستی

تمام تلاش ما بر این است که کودکان دراستان ما کودکی کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان در اخرین روز از هفته بهزیستی مرکز کودک و خانواده مهر حامی تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان سمنان با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان و معاون اجتماعی اداره کل بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

مژگان دلشاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان بهمراه کارشناسان تخصصی در محل افتتاحیه حضور داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان با حضور در آئین این برنامه ضمن تبریک هفته بهزیستی و گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب علی الخصوص شهید گرانقدر سازمان بهزیستی شهید دکتر محمد علی فیاض بخش از تلاش و زحمات کارکنان اداره کل بهزیستی استان سمنان  و همچنین تلاش و فعالیت مرکز حامی تقدیر و تشکر کرد.

ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت:با عنایت به گستردگی و تخصصی بودن فعالیتهای بهزیستی و ضمن تاکید بر شعار محله محوری و اجتماعی شدن خانواده ها در سال ۱۴۰۰ تاکید بر این است که با همت و حمیت کارشناسان متخصص خدمات متنوع و گسترده تری با توجه به جامعه هدف ارائه داد.

مدیر کل سپس گفت:تمام تلاش ما بر این است که کودکان در استان ما کودکی کنند هرچند که با توجه به شرایط خانواده سعی بر این است که این کودکان توانمند باشند ولی آنچه که حائز مهم است توجه به شرایط سنی کودک  از سن ۱۵ – ۱۸ سالگی است که از چه زمانی باید وارد بازار کار شوند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش و فعالیت مرکز حامی  توجه کارشناسانه به خانواده های کودکان کار خواستار آگاهسازی بیشتر در جهت کنترل و کاهش  آسیب اجتماعی شدند و یکی ار عوامل مهم در ارتقاء این  فعالیت و خدمت را توجه به نیازهای اولیه کودک تفریح و بازی در بستر خانواده دانست.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت: بهزیستی خود را متولی سلامت اجتماعی می داند در راستای ارتقای سلامت اجتماعی آحادجامعه و در راستای  تقویت رویکرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ارائه خدمت به اتباع بعنوان بخشی از جامعه هدف  بهزیستی را  از وظایف گسترده خود میداند.

ایزدپور در تشریح فعالیتهای مرکز حامی بیان داشت:  مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده (کودکان اتباع)  با هدف اصلی از اجرای این فعالیت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان، حمایت از حقوق کودکان خیابانی. کاهش آسیب های اجتماعی وارد بر کودکان خیابانی، ارتقاء کیفیت زندگی کودکان خیابانی و خانواده های آنان، سالم سازی محیط زندگی در شهرها فعالیت خود را در جهت توانمندی جامعه هدف بهزیستی معطوف داشته است.

ایزدپور ادامه داد:مرکز حامی با وجود نیروهای متخصص و فنون مددکاری  تاکنون در جهت  شناسایی، جذب و تشکیل پرونده برای ۷۳ نفر و خانواده های آانان  تا کنون اقدام نموده است.

ایزدپور در ادامه  برگزاری کلاسهای گروهی مهارتهای زندگی  در جهت توانمندی و ایجاد اشتغال خانگی در  تعامل  با خانواده ها را از دیگر برنامه های این مرکز دانست.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دادگستری، اداره کار و مرکز بهداشت  در ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی در بخش کودکان کار و خیابانی  تحت حمایت  مرکز حامی اظهار داشت:تحقق فعالیتها و ارتقاء خدمات بهزیستی همچنان نیازمند مشارکت و همدلی همه کسانی است دل در گرو خدمت به محرومین و نیازمندان دارند.

کد خبر 40591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد