با هم ببینیم /  اهدای نمادین ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت بهزیستی

این مراسم با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران بوسیله ارتباط ویدیو کنفرانس با شرکت استانهای سراسر کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، به نقل از پایگاه خبری اقتدار، معاون توانبخشی بهزیستی لرستان در مراسم اهدای نمادین ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان بهزیستی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت :سازمان جمعیت ملل ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشور برای سالمندان مراکز شبانه روزی اختصاص دادند که ۱۶ دستگاه سهم استان لرستان می باشد .
نگار فتحی بیرانوند اظهار کرد: ۱۶ دستگاه اکسیژن ساز در ۱۳ مرکز استان از جمله شهرستان خرم آباد ،الیگودرز،بروجرد،دورود و نورآباد توزیع خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه صندوق جمعیت ملل متحد تاکید داشتند که این دستگاه‌ها برای سالمندان می باشند افزود: ما نیز از این فرصت استفاده کردیم و برای مراکز شبانه روزی که سالمند بالای ۵۷ سال دارد دستگاه اکسیژن ساز تهیه کرده ایم.

فتحی بیرانوند به فرهنگ بالا تکریم سالمندان در لرستان اشاره کرد و افزود: بر این اساس سالمندهایی که در مراکز شبانه روزی استان ‌نگهداری می شود نسبت به استان‌های دیگر کمتر می باشد.

واکسیناسیون ۱۲۸۸ نفر در مراکز شبانه روزی

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان در خصوص واکسیناسیون نیز گفت : طرح واکسیناسیون را از اسفند ماه سال گذشته شروع کرده ایم و اکنون به اتمام رسانده ایم .

فتحی بیرانوند بیان کرد : در مراکز شبانه روزی و سالمندان توانبخشی استان ، یک هزار و ۲۸۸ نفر در دو نوبت واکسیناسیون شده اند .

وی تصریح کرد : برای هر نفری که در مراکز سالمندان و شبانه روزی وجود دارد ۵۰۰ هزار تومان بابت فعالیت های پیشگیرانه و بهداشتی در اختیار مراکز قرار داده ایم .

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه در مراکز شبانه روزی فوتی بر اثر کرونا نداشته‌ایم تصریح کرد : اگر فوتی در این مراکز وجود داشتهه است بر اثر کهولت سن و بیماری های خاص بوده است .

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان افزود : در مراکز سالمندان یک اتاق ایزوله وجود دارد که افراد دچار بیماری‌های خاص را در این اتاق نگهداری میکنند.

پایگاه خبری تحلیلی اقتدار / لینک خبر

کد خبر 40582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد