ایجاد اشتغال برای ۶۷۲ مددجو طی سال گذشته

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری هفته بهزیستی گفت: در بهزیستی استان زنجان از ابتدای نهضت مسکن تا کنون ۲۶۴۲ واحد به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از پایگاه خبری آسمان زنجان، محمدی افزود: بر اساس جزء ۲ بند چ ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مددجویان تحت پوشش سازمان برای یکبار و در حد یک واحد مسکونی از پرداخت هزینه های انشعاباتی (آب، برق، گاز، فاضلاب) و صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری و دهیاری معاف هستند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸، ۱۱۹ واحد مسکن با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است و در سال ۹۹، ۱۷۰ واحد به افراد تحت پوشش و واجدین شرایط با مبلغ بیش از ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در خصوص جذب مشارکتهای مردمی نقدی و غیر نقدی خیرین و توزیع در بین جامعه هدف نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان در قالب کمک های خدماتی و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بوده و در سال ۹۹ این رقم به بیش از ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

محمدی در زمینه اشتغال مددجویان در سال ۹۸، برای ۶۲۳ نفر که شامل ۳۳۰ نفر مددجوی تحت پوشش شهری و ۲۹۳ نفر از ساکنان در روستا ایجاد اشتغال شده است، افزود: ۵۸۳ نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت نمودند و بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران عدم کارآیی به افراد تحت پوشش جهت صیانت از شغل و تثبیت اشتغال های ایجاد شده پرداخت شده است ...

وی اظهار داشت:در سال ۹۹برای ۶۷۲نفر که از این تعداد ۳۳۶نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغال زایی صورت گرفته است که از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR,گروههای همیار، مراکز غیردولتی، پرذاخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض به اشتغال رسیده اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی با توجه به شرایطجسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد جهت جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود؛ که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

محمدی افزود: بهزیستی سازمانی حمایتی –تخصصی است است که امروز با توجه به گسترش فعالیتها و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تبدیل به سازمانی پرسشگر و مطالبه گر شده است که تلاش می کند خدمات خود را ضمن شفاف سازی و دردسترس قرار دادن امکانات جهت جامعه هدف خود تخصصی و به روز ارائه نماید.

وی با اشاره به دولت الکترونیک اظهار داشت: ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان ارائه می شود.

محمدی با اشاره به سامانه شفافیت (در سایت بهزیستی به ادرس shafaf.behzisti.ir)افزود: در این سامانه همه اطلاعات مربوط به نشانی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، لیست معاملات و قراردادها، لیست هزینه کردها، اسامی مدیران، املاک و دارایی ها، لیست مشارکت های مردمی، مجوزهای صادره، فرایند استخدام، برنامه راهبردی و توسعه، راهبردها و برنامه ها، پژوهش بارگزاری و جهت اطلاع عموم در دسترس قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مردم و مددجویان بهزیستی با ثبت شکایت و انتقاد، با کد پیگیری که ارائه می‌شود می‌تواند آن را پیگیری کند. خط ۱۴۸۲ با تمامتلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است.

محمدی افزود:در حال حاضر بیش از ۶۹۷  نفر در۳۱  استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و  ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن را برعهده دارند.

وی با اشاره به  سامانه ملی دیده بان اظهار داشت:یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: با راه اندازی هر مرکز حداقل ۵ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل می توانند  از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر 40581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد