معلولین، «معلولیت، محدودیت نیست» را در عمل ثابت کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جامعه معلولین امیدآفرین هستند و توانسته‌اند با دستیابی به درجات بالایی از پیشرفت در رشته‌های مختلف ثابت کنند که معلولیت محدودیت نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران، نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات خیریه مراکز نگهدای شرکای اجتماعی و جامعه هدف بهزیستی کردستان، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که سیستمی علاقه‌مند به گزارش دادن داریم و این چرخه همواره تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه شخصا سعی کرده‌ام نتیجه‌گرا باشم، گفت: ارائه این گزارشات خوب است ولی باید به این نکته توجه کنیم تا چه میزان ارائه آن می‌تواند منجر به نتیجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  از آمادگی کامل برای بازدید از مراکز نگهداری جامعه هدف بهزیستی از مراکز سالمندان، توانبخشی، ترک اعتیاد و غیره خبر داد و گفت: انتظارات جامعه معلولین در حوزه مناسب‌سازی مطالبه‌ای به حق بوده و دستگاه‌های متولی باید در این مسیر تمام توان خود را بکار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: کار مناسب‌سازی برای سهولت دیدار با جامعه معلولین در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان در حال انجام است و با انتقال به ساختمان شماره دو مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور این مشکلات تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

وی افزود: هر قدمی که در حوزه اقدامات خیرخواهانه انجام شود قابل تقدیر و ما در حد توان از این دست برنامه‌ها حمایت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: خدمت به خلق یکی از مسائل مهم و اساسی است و برای انسان افتخار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل که مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان کردستان را پذیرفته‌ام خدمت به مردم بوده است، گفت: خدمت خصوصا در حوزه نیازمندان و معلولین بسیار  ارزشمند و مهم است همه در این حوزه باید در حد توان پای کار باشیم.

وی اضافه کرد: در بین جامعه هدف مرکز بزرگ که روحانیون هستند عزیزانی هستند که دچار معلولیت در خانواده‌هایشان هستند، اعلام کرده‌ایم که برای آنها شرایط خاص و حمایت‌ها ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  با بیان اینکه گره گشایی از کار دیگران طراوت و روی گشاده و صبر می‌خواهد، گفت: توجه به مقام انسانی در بهزیستی، خدمات و توانمندسازی نیازمندان اقدامات ارزشمند و بسیار مهمی است که امروز در جامعه ما توسط برخی از عزیزان براساس مسئولیت دینی و انسانی دنبال می‌شود که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید براینکه کار در این حوزه خدمت به جامعه هدف بهزیستی مقوله اداری نیست بلکه یک مقوله فرهنگی است، گفت: حس تکلیف انسانی موجب می‌شود که نسبت به همنوع احساس مسئولیت داشته باشد و در مسیر گره  گشایی از کار دیگران گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  تصریح کرد: آنچه انسان را متعالی می‌کند باطن اوست، معلولیت‌های جسمی ملاکی برای ارزیابی شخصیت افراد نیست این عزیزان توانسته اند با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌های جسمانی در عرصه‌های مختلف بدرخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید براینکه جامعه معلولین امیدآفرین هستند، گفت: جامعه معلولین امیدآفرین هستند و توانسته‌اند با دستیابی به درجات بالایی از پیشرفت در رشته‌های مختلف ثابت کنند که معلولیت محدودیت نیست.

وی اضافه کرد: امید به زندگی باید بیش از پیش در جامعه معلولین تقویت شود و در این راستا از هر پیشنهادی استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 40566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد