افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت ها در بهزیستی هرمزگان

دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت های بهزیستی هرمزگان همزمان با دبیرخانه های استانی سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت های بهزیستی استان هرمزگان همزمان با دبیرخانه های استانی سراسر کشور با حضور با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی، دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور و در استان هرمزگان با حضور دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان و مسئولان استانی  از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد .
دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان در حاشیه این افتتاح هدف از رصد آسیبهای اجتماعی و تعیین کنند های آن را  شناخت وضعیت موجود و داشتن تصویری روشن از وضعیت آسیب های اجتماعی در استان ، بررسی روند آسیبهای اجتماعی ، شناسایی عوامل تعیین کننده آسیب های اجتماعی ، طراحی برنامه‌هایی مناسب برای کاهش آسیب اجتماعی اولویت‌دار و همچنین برنامه های برای پیشگیری از عوامل سبب‌شناختی و افزایش عوامل محافظتی عنوان کرد.
وی اذعان داشت : نظر به اهمیت مشکلات اجتماعی ضرورت داشت که "دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور"به عنوان یکی از متولیان این حوزه، طراحی نظام رصد را در برنامه های خود قرار داده وتوجه بیشتری به تغییرات روند آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن داشته باشد.
دکتر حسن نژاد گفت : در این ارتباط عوامل محافظ و خطر آسیب های اجتماعی مورد شناسایی قرار می گیرد تا مداخلات پیشگیرانه در عرصه ی آسیب های اجتماعی به اجرا در آید.
وی با اشاره به نقش مهم و اساسی  شناسایی و تحلیل روند جریانها و مسائل خرد و عمده آسیبهای اجتماعی به عنوان یکی از مقدمات تعیین کننده در آینده نگری و رصد آسیبهای اجتماعی تصریح کرد : رصد آسیبهای اجتماعی و عوامل سبب‌شناختی آنها در سطح کشور این امکان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه های اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی طراحی کنند همچنین امکان دسترسی به اطلاعات در سطوح مختلف تصمیم گیری فراهم و در عین حال متناسب با این سطوح، گزارش های تحلیلی دائم را در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران قرار خواهد داد.

کد خبر 40555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد