مراکز کاهش آسیب «گذری روزانه و سرپناه شبانه» افتتاح شد

مراکز کاهش آسیب «گذری روزانه و سرپناه شبانه» با حضور مسوولان شهرستانی و استانی در ورامین افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل ازخبرگزاری فارس، مراکز کاهش آسیب «گذری روزانه و سرپناه شبانه» دنیای نو رایگان با ظرفیت نگهداری روزانه ۱۰۰ نفر و شبانه ۳۰ نفر، ظهر امروز با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی در ورامین افتتاح شدند.  

 رئیس اداره بهزیستی ورامین در این مراسم با درود به ارواح پاک و مطهر شهدا، اظهار کرد: در شهرستان ورامین بیش از ۶۰ مرکز و موسسه تحت نظارت است که در راستای اهداف بهزیستی فعالیت می کنند.

اعظم هراتی گفت: خدا قوت و خسته نباشید داریم خدمت همه عزیزان در این حوزه که ما همیشه بعنوان شرکای کاری از آنها یاد کرده ایم همچنین از کلیه عزیزان و دستگاه های شهرستانی که نهایت تعامل و همکاری را با این اداره داشته اند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

رئیس بهزیستی ورامین ادامه داد: این مرکز یکی از مطالبات مردمی بوده است که مردم دغدغه ایجاد چنین مرکزی را داشتند و با تلاش و پیگری هایی که انجام شد امروز این مرکز مورد افتتاح شد و امیدواریم شاهد کاهش آسیب ها در این شهرستان باشیم.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان ورامین نیز در ادامه بیان کرد: یکی از مهم ترین موضوعات اصلی در کشور بحث آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

مهدی امینی گفت: در قرآن داریم، نجات یک انسان نجات همه انسان ها است، پس نجات یک معتاد نجات یک جامعه است، اولویت پیشگیری است نه درمان، چون درمان هزینه های زیادی را در بر دارد که بر جامعه تحمیل می شود، بایستی ما در کنار کار پیشگیری که اولویت اصلی است  باید کار درمان را هم انجام دهیم چرا که نمی توانیم نسبت به جمعیت معتادان بی تفاوت باشیم.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان ورامین بیان کرد: کار اعتیاد و درمان آن، صرفا کار بهزیستی نیست بلکه یک کار جمعی است که  باید مردم و مسؤولان به قدر وسعشان کمک کنند تا به آن موفقیت دست پیدا کنیم.

امینی افزود: وقتی اعتیاد در یک جامعه گسترش پیدا می‌کند باعث می شود سایر جرایم هم به مراتب افزایش پیدا کند، متاسفانه وقتی آمار طلاق را بررسی و ریشه یابی می کنیم می بینیم دلیل عمده آن اعتیاد سرپرست خانواده است.

وی اظهار کرد: یکی از مولفه های قدرت هر کشوری جمعیت جوان و پای کار آن کشور است، استکبار بخاطر اینکه بتواند استعمارگری خودش را تداوم دهد سعی می کند کشورهایی که مستقل هستند، روحیه جوانان آنها را بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان ورامین گفت: یکی از موضوعاتی که شهرستان با آن درگیر است‌ بحث معتادین متجاهر است که باید ساماندهی شود و واقعا این زیبنده نظام اسلامی نیست و سپاه و بسیج در کنار سایر کسانی که در کاهش میزان معتادین و پیشگیری از اعتیاد کار می کنند خواهد بود و هست.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: وظیفه اخلاقی و دینی است که باید به هم نوعان خودمان خدمت کنیم شاید این مراکز کوچک به نظر برسند اما در کاهش و کنترل بیماری ایدز در کشور بسیار موثر خواهند بود.

محسن فتاپور گفت: در این مرکز بیشتر خدمات در نوع خدمات سطح دوم و سوم ارائه می شود که تلاش می شود بیماری هایی که دارند را کنترل کنند.

معاون بهزیستی استان تهران افزود: هدف ما این است که این افراد پس از گذراندن مراحل درمانی توانمند شوند و بتوانند روی پای خودشان بایستد و امیدواریم عزیران ما در این مرکز بتوانند به بهترین نحو ممکن به این قشر از جامعه خدمات دهند و روزی برسد که جامعه ما دیگر نیاز به این مراکز نداشته‌ باشد.

مدیر مرکز گذری روزانه و شبانه روزی رایگان دنیای نو، نیز در پایان مراسم بیان کرد: ظرفیت این مرکز روزانه ۱۰۰ نفر و شبانه ۳۰ نفر است و ۸ نفر اشتغال زایی شده است.

حامد فلاحتی گفت: افراد بدون سرپرست می توانند برای اسکان، غذا و آزمایشات پزشکی و غیره به این مرکز مراجعه کنند و گروه های سیاری نیز در این مرکز هستند که با سرکشی در شهر این افراد را به مرکز دعوت می کنند.

فلاحتی افزود: این مرکز واقع در ورامین، میدان الغدیر، بلوار الغدیر به سمت بیمارستان مفتح به بهره برداری رسید که می توانند افراد را به این مراکز معرفی کنند.

کد خبر 40552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد