نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از افزایش ۱۸ درصدی مشارکت‌های مردمی این نهاد در سال ۹۹ خبر داد.

دکتر مسعود فیروزی در نخستین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی خراسان رضوی که ظهر امروز در دفتر معاون استاندار تشکیل شد با اعلام این خبر گفت: افزایش کمک‌های مردم به بهزیستی با وجود مشکلات ا قتصادی کشور و وضعیت ضرر و زیان ناشی از کرونا، نشان می‌دهد که مردم به مددجویان بهزیستی، نگاه خاصی دارند و هیچ مشکلی نمی‌تواند آنها را از کمک به این گروه از شهروندان باز دارد.
وی با اشاره به تاریخچه‌ی تشکیل سازمان بهزیستی، هفته بهزیستی و اعیاد پیش رو را به اعضای شورا تبریک گفت.
فیروزی میزان مشارکت‌های مردمی سال ۹۹ این نهاد را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی گفت: ۲۰۰ هزار مددجو بهزیستی در بخش‌های مختلف به همراه خانواده‌هایشان که جمعا بیش از ۶۰۰ هزار نفر هستند و ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند از خدمات مستقیم بهزیستی بهره می‌برند.

نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

شماره حساب ۵۴ رقمی در بانک مرکزی!
وی از ایجاد یک شماره حساب ۳۰ رقمی در بانک مرکزی برای مشارکت‌های مردمی بهزیستی که با شناسه‌ی شهرستان‌ها حدود ۵۵ رقم می‌شود به عنوان یک مانع در جذب کمک‌های خیرین نام برد و گفت: با وجود این شماره حساب سنگین و غیر متعارف، امکان پرداخت کمک از طریق موبایل‌بانک، پوز و عابر بانک به این حساب وجود ندارد که این مسئله نیز مزید بر علت است و انگیزه خیرین را کاهش می‌دهد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین خواهان ساماندهی خیریه‌های موازی و نهادهای جمع‌آوری مشارکت در استان شد.
وی گفت: وجود دستگاه‌های موازی در جلب مشارکت‌های مردمی بدون اینکه جمعیت هدف‌شان و موارد مصرف این کمک‌ها مشخص و روشن باشد، مانع دیگری در راه جذب کمک‌های مردمی برای مددجویان بهزیستی است.

نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

۲۰۰ دستگاه کارتخوان برای مراکز مثبت نیاز داریم
وی نبود وام‌های کارگشایی برای نیازهای ضروری مددجویان را یکی دیگر از مسائل مطرح در این حوزه دانست و گفت: از ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغالی در سال ۹۹ برای بهزیستی، هیچ تسهیلاتی برای موارد ضروری وجود نداشته و از این جهت، مشکلات ضروری مددجویان نیاز به وام کارگشایی دارد که اگر بانک‌ها در بخش قرض‌الحسنه با بهزیستی همکاری کنند این مشکل برطرف می‌شود.
وی همچنین از رئیس شورای مشارکت‌های مردمی استان خواست اجازه هزینه کرد کمک‌های مردمی در استان برای نیازهای مددجویان صادر شود.
دکتر فیروزی با تأکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی طبق دستور العمل سازمان بهزیستی، می‌توانند جلب مشارکت داشته باشند گفت: کمک‌ها باید صرفا نقدی بوده و فقط هم به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی واریز گردد.
وی ادامه داد: اجرای این ضابطه نیاز به ۲۰۰ دستگاه کارتخوان دارد که در مراکز مثبت زندگی استان نصب شود و مراکز بتوانند کمک‌های نقدی خیرین به بهزیستی را در همان محله‌ی خودشان جذب کنند.

نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند


۱۰۰۰ فقره جهیزیه یک افتخار برای خیرین و بهزیستی است
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تکریم و تشکر از خیرین استان گفت: ما یکی از بالاترین استان‌ها در جذب کمک‌های مردمی هستیم که این افتخاری برای استان، خیرین و بهزیستی است.
وی ضمن اشاره به اقدامات بهزیستی در زمینه جلب و جذب خیرین گفت: نصب عکس خیرین مطرح استان با کمک شهرداری در سطح شهر، همایش تجلیل از خیرین به صورت مجازی، پویش هوای گرم و صرف عواید صرفه‌جویی برق مردم به نفع مددجویان، و اجرای موفق پازل همدلی که در زمینه وسایل کمک‌آموزشی بود از اهم اقدامات بهزیستی در این سال است.
حمیده محدث گفت: جذب ده‌ها هزار بسته معیشتی و سبد غذایی، افزایش ۱۴ درصدی کمک‌های مردمی در ماه مبارک، افزایش ۱۵ درصدی نذورات و کمک ۳۴ میلیارد تومانی مردم استان در ایام کرونا برای مددجویان، از دیگر جلوه‌های زیبای سخاوت‌مندی خیرین استان خراسان رضوی است.
وی همچنین تهیه نزدیک به ۱۰۰۰ فقره جهیزیه را یک افتخار بزرگ برشمرد و گفت: این جهیزیه‌ها که با کمک نهادهای انقلابی، نهادهای حاکمیتی، بهزیستی و خیرین عزیز تهیه گردید صدها مددجوی جوان را به خانه بخت فرستاد و رهنمود ازدواج آسان رهبری معظم انقلاب را جامه عمل پوشاند.
قضات جریمه‌ها را به بهزیستی اختصاص دهند
این مسؤول در زمینه راهکارهای حل مشکلات مشارکت‌های مردمی گفت: از استانداری می‌خواهیم با نماینده وزیر در استان در خصوص رفع مشکل شماره حساب بانک مرکزی مکاتبه و پیگیری داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که خیر مایل است کمکش در همان شهرستان خودش هزینه شود لذا نام حساب باید به نام مشارکت‌های مردمی همان شهرستان تغییر یابد.
وی اضافه کرد: همچنین اجازه صادر شود که بهزیستی بتواند با امضای مدیر کل برای رفع نیازهای ضروری مددجویان تا سقف ۲۰ میلیون ریال برداشت داشته باشد.
وی از نهادهای فرهنگی و رسانه‌های استان خواست مطالبات سازمان بهزیستی را که مطالبات همه جامعه هدف و توانخواهان است در رسانه‌ها و مراکز فرهنگی خود اطلاع‌رسانی و تبلیغ کنند.
محدث همچنین گفت: از مراجع قضایی درخواست داریم که احکام جایگزین حبس یا موارد مشابه را که منجر به جرایم نقدی محکومین می‌شود به نفع مددجویان بهزیستی اختصاص دهند.
وی همچنین خواستار تخصیص بخشی از عواید شهرداری به نفع مددجویان بهزیستی شد.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی همچنین از استانداری خواست مجوز تبلیغات گسترده‌تر در ظرفیت‌های موجود شهرداری‌ها در سطح شهرهای استان را صادر نماید.

نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

ایرانی‌ها در زمان بحران، بیشتر به یکدیگر کمک می‌کنند
معاون استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه مردم ما بر خلاف مردم بسیاری از کشورها در هنگام بروز بحران و تشدید مشکلات، حس دیگرخواهی و همدلی‌شان تقویت شده و بیش از زمان عادی به همدیگر کمک می‌کنند.
محمد علی نبی‌پور افزود: افزایش ۱۸ درصدی مشارکت های مردمی بهزیستی در سال ۹۹ نتیجه همین نگاه و همین رفتار مردم خونگرم، مهربان و انسان‌دوست استان و کشور ما می‌باشد.
وی همچنین از اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در بخش مشارکت‌های مردمی به عنوان یک فاکتور مهم جذب اعتماد نام برد و گفت: بهزیستی باید میزان دقیق مشارکت‌های مردمی و محل مصرف آنها را شفاف‌سازی کند تا خیرین و مردم اعتمادشان کامل‌تر شود.
وی همچنین اضافه کرد: نیات خیرین اگر چه مهم و محترم است اما باید با در نظر گرفتن اولویت‌های نیاز مددجویان، کمک‌ها به این سمت و سو هدایت شود.
وی همچنین گفت: باید به جای کمک مالی دادن همیشگی به مددجویان، به سمت اشتغال و استقلال آنها برویم.
وی ضمن انتقاد از موازی کاری دستگاه‌های مختلف در جذب کمک‌های مردمی در مناسبت‌ها گفت: اینکه در یک مناسبت چندین سازمان و نهاد برای کمک های مردمی صندوق بگذارند صورت خوبی ندارد و باید این مشکل مرتفع شود.
وی با اشاره به مسائلی که بهزیستی به عنوان موانع جذب مشارکت مطرح کرد گفت: در جلسه‌ی تخصصی با حضور استاندار، این موارد را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه هیچ خیری نباید پشت در اتاق مسؤولی بماند گفت: اگر خیرین در ا نام کارها و امور خیر با مشکلات و موانع اداری مواجه هستند به استانداری منعکس کنند تا ما برای حل این مشکلات پیگیری کنیم.
در پایان این جلسه حبیب‌ا ... عدالتیان، جعفر شگفتی، مجتبی قدسی روحانی و حمید رضازاده به عنوان نیکوکاران مطرح در رفع نیازهای مددجویان بهزیستی، مورد تقدیر قرار گرفتند.

نیکوکاران خراسان رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

کد خبر 40545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد