دیدار مدیرکل بهزیستی استان قم وهمراهان با امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر

همزمان با هفته بهزیستی مدیرکل و معاونین بهزیستی قم با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر و امام جمعه قم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم این دیدار که در مجموعه حرم مطهر و دفتر تولیت محترم انجام شد ابتدا دکتر پهلوانی ستوده مدیر کل بهزیستی استان قم گزارشی از انواع فعالیت های بهزیستی بطور اعم و فعالیتهای بهزیستی قم بالاخص ارائه نموده و اشاره‌کردند: درسال گذشته برای اولین بار مشارکت‌های بهزیستی قم از اعتبارات دولتی پیشی گرفت.
در ادامه حضرت آیت سعیدی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تجلیل از شهیدان بهشتی وفیاض بخش که همراه هم این سازمان خدوم را  بنیان گذاشتند وهمراه هم به دیار معبود شتافتند، در اشاره به هفته بهزیستی افزودند:
بسیاری از برنامه ها وبزرگداشتها برای یاد آوری فلسفه ایجاد کار و فعالیت مضاعف می‌باشد واگر دیده می‌شود اغلب این دادبودها ومناسبها بانام ائمه علیهم السلام همراه است موجب میشود با یاد وروش ائمه اطهار کارمان را پیش ببریم
عضو خبرگان محترم رهبری در اشاره به نعمت ولایت فقیه با اشاره به حدیث قدسی منقول از امام باقر علیه‌السلام فرمودند مفهوم حدیث است:
 اگر مردمی را والی و امامی جائر باشد و اما مردم خوب و اهل رعایت باشند آنها را عذاب میکنم واگر حاکم خوب باشد اما مردم خطای داشته باشند خطای آنها را عفو میکنم .
لذا وقتی ما از امامت سخن میگوییم چون امامت یک ساختار پاک وسالمی دارد و این باعث میشود مردم و آن ملت به مقصد برسند چون با امام جائر مردم هر چند خوب باشند چه بسا به انحراف کشیده میشوند.

 تولیت محترم آستانه مقدسه ضمن اشاره به داشتن برنامه وراهبرد در امور، به نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر اشاره نموده فرمودند: امام علی علیه السلام وقتی مالک  را بسوی مصر میفرستند یک برنامه جامع نیز با توجه به واقعیتهای روز وسرزمین مصر در اختیار مالک قرار میدهند که چنین برنامه ای برای مصر دارند. و با اینکه مالک به مصر نمیرسد اما این نامه برای همیشه برنامه کاری جامع ماندگار میشود.
امام جمعه قم در ادامه افزودند: وقتی به فرمایش امام توجه نمیشود مشکلات اجتماعی زیاد میشود وحتی انواع آسیبهای اجتماعی و اقتصادی گریبان جامعه را میگیرد. 
 آیت الله سعیدی در پایان برای مجموعه بهزیستی که هم با عرق اسلامی وهم انسانی تلاش مستمر و خدمت خالصانه به قشر خاص نیازمند وآسیب پذیر را سرلوحه کار خود قرار داده اند دعا نموده و آرزوی موفقیت بیش از پیش نمودند.

کد خبر 40528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد