برخوار| برگزاری نشست خبری هفته بهزیستی در شهرستان 

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان برخوار، نشست خبری هفته بهزیستی با حضور اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

در این نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان ضمن تشریح عملکرد بهزیستی برخوار در یک سال گذشته، پاسخگوی سوالات خبرنگاران و ادمین های شبکه های اجتماعی این شهرستان بود. 
حسن مرادی در ابتدای این نشست، شعار امسال هفته بهزیستی را "هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده" برشمرد و اظهار داشت: محله محوری می تواند مسیر درمان بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را هموار سازد؛ چرا که به باور بسیاری از کارشناسان بسیاری از رفتارهای ناپسند و معضلات و آسیب های اجتماعی در نبود یا کاهش میزان مشارکت و همیاری شهروندان ظهور و بروز پیدا می کند. شعار امسال بهزیستی سعی در پررنگ ساختن احساس درونی و عواطف شهروندان و خارج ساختن آنان از بی علاقه گی نسبت به رخدادهای پیرامون و درگیر کردن هیجانی مردم نسبت به محیط اجتماعی دارد تا مردم و جامعه را به مرحله ای برساند که برایشان رخدادهای اجتماع مهم تلقی شود و به آنان احساس تاثیرگذاری در فرایندها و تحولات پیرامونی را القاء نماید. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان برخوار در ادامه افزود: در ارتباط با همسرآزاری، کودک آزاری و ... زمانی که مردم دچار بی تفاوتی اجتماعی می شوند و خود را از عرصه های مختلف کنار می کشند به همان میزان نیز احساس امنیت اجتماعی تنزل پیدا می کند و درصد وقوع آسیب های اجتماعی بالا می رود. در محله هایی که مردم بیشتر یکدیگر را می شناسند سطح نظارت اجتماعی به صورت غیر مستقیم افزایش می‌یابد و همین موضوع مسبب ایجاد امنیت اجتماعی برای مردم آن محله است.
مرادی در ادامه با اشاره به مسئولیت رسانه ها در کاهش آسیب اجتماعی اظهار داشت: ضعف اطلاع رسانی و اگاهی عمومی مسبب بروز بسیاری از مسائل و چالش های اجتماعی است که به نظر می رسد در شرایط کرونایی کشور نقش رسانه ها برای تحقق آگاهی اجتماعی بسیار موثر می باشد. رسانه ها با پرداختن به کاستی های اجتماع و نیز تجمیع نیروهای مثبت اجتماعی علی الخصوص خیرین، قادر هستند مناسبات و کمپین های موثری را در جهت رفع مشکلات جامعه ایجاد نمایند. 
وی با اشاره به ضرورت تشکیل خیریه ی ویژه معلولین در شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: در گذشته کمتر به وجود انواع خیریه ها نیاز بود زیرا مردم هر شهر و محله به نیازمندان اطراف خود رسیدگی می‌کردند. اما امروزه در فضای زندگی شهری آدم ها تنها تر شده اند، همسایه ها از یکدیگر خبر ندارند و حتی یکدیگر را نمی شناسند؛ در نتیجه وجود موسسات خیریه بیش از پیش مورد نیاز است تا بتوان آن را جایگزین همدلی و حمایت های محلی ای کرد که در گذشته وجود داشته است. 
 

کد خبر 40516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد