افتتاح همزمان پروژه های بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری گیلان

استاندار گیلان با تشریح اقدامات بهزیستی طی سال های اخیر گفت: افزایش ٣٠٠ درصد پرداختی به مستمری بگیران از سال ٩٧ تاکنون از جمله اقدامات ارزشمند بهزیستی طی این سال ها است.

ارسلان زارع در افتتاح همزمان پروژه های بهزیستی گیلان در سالن استانداری  اظهار داشت: استفاده از نگاه های علمی کارشناسی برای بهبود در انجام مداخلات اجتماعی به ویژه ایجاد مراکز مثبت زندگی و تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی از جمله دیگر اقدامات مهم و ارزشمند بهزیستی طی سال های اخیر است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توجه به درمان و توانبخشی تاکید دارد، خاطر نشان کرد: این موارد نیز مورد توجه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز حرفه آموزی و اشتغالزایی اظهار داشت: این مراکز برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش، برخی از معلولیت ها و معتادان بهبود یافته اهمیت بسزایی دارد.

زارع بیان داشت: همه وظایفی که بهزیستی عهده دار آن است را می توان با مشارکت اجتماعی، فعالان این بخش و تحصیلکرده های حوزه اجتماعی انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همه گیری جهانی آن و بروز آسیب های جدی به ویژه در عرصه سلامت خاطر نشان کرد: به سبب نظارت مستمر به ویژه برای مراکز تحت مدیریت بهزیستی خانه های سالمندان، آسیب ها از بابت فوت حداقلی بوده و رتبه سوم کشوری رسیدیم.

پنج پروژه بهزیستی استان گیلان امروز دوشنبه با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

 این پروژه ها به مناسبت هفته بهزیستی در آستانه اشرفیه، سیاهکل، خمام، رشت و املش به صورت همزمان  بهره برداری شد.

٢٢ تا ٢٨ تیرماه هفته بهزیستی است و شعار امسال این هفته نیز بهزیستی در گام دوم انقلاب ، هوشمندسازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گرفته است. 

بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می گیرند.

کد خبر 40515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد