بوئین میاندشت| سخنرانی رئیس بهزیستی شهرستان در مصلی نماز جمعه

به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی، قاسم براتی با اشاره به فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز تشکیل سازمان بهزیستی اذعان نمود: از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است.

وی ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد حوزه های مختلف گفت: بهزیستی در ۴ حوزه توانبخشی،اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی فعالیت می نماید. در حال حاضر ۱۰۲۰ نفر در بهزیستی شهرستان تحت حمایت و خدمات مستمر و غیر مستمر به ایشان ارائه می شود.
براتی گفت: درحوزه توانبخشی به منظور درمان، بهبود و همچنین ارتقاء سطح کارآیی افراد دارای معلولیت  که به دلایل محیطی، ارثی، بیماری و ... دچار معلولیت شده اند؛ شامل افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، بینایی و شنوایی  و دستیابی آنان به یک زندگی مستقل، خدمات مستمر و توانبخشی عرضه می گردد.
براتی بیان نمود: در راستای پیشگیری از معلولیت ها بهزیستی به ارائه خدمات از قبیل انجام غربالگری بینایی، شنوایی سنجی و مشاوره ژنتیک اقدام نموده است.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون از ۱۲۰۰ کودک ۳-۶ سال، ۹۵۰ کودک مورد ارزیابی بینایی و ۳۵۰ نوزاد مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفته است.
قاسم براتی ضمن معرفی خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بیان نمود: جهت ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب و مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی، خط ۱۲۳ به ارائه خدمات تخصصی می پردازد. همشهریان عزیز می توانند در شرایط بحرانی از قبیل همسر آزاری، کودک آزاری، زوجین متقاضی طلاق و دارای اختلافات خانوادگی حاد و سایر آسیب های اجتماعی با شماره گیری این خط از خدمات تخصصی در شهرستان استفاده نمایند.
براتی در ادامه، خط ۱۴۸۰ را برای تماس جهت مشاوره معرفی و گفت: همشهریان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره بدون مراجعه حضوری از خدمات روانشناختی بهره مند شوند.
رئیس بهزیستی بویین میاندشت گفت: مهم ترین هدف سازمان بهزیستی ارتقای توانمندی و حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه می باشد که در راستای تحقق این امر اقداماتی از جمله ارائه خدمات آموزشی به خانواده، پرداخت کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید به خانواده هایی که فرزند خود را در خانواده نگهداری می کنند و پرداخت حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی صورت پذیرفته است.
وی در پایان جهت ارائه خدمات به تعداد زیادی از مددجویان تحت پوشش و خدمت رسانی مطلوب به جامعه هدف، مشارکت و همدلی خیرین محترم شهرستان را خواستار شد.
خطر نشان می گردد در حاشیه برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در راستای پاسخگویی به عموم مردم و تسریع در خدمت رسانی به جامعه هدف، میز خدمت بهزیستی در محل مصلی نماز جمعه شهرستان مستقر شد. 
 

کد خبر 40514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد