گلپایگان| نشست خبری سرپرست  اداره بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی گلپایگان، سیده فاطمه قائمی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور کارشناس مسئولین حوزه های پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مشارکت‌های مردمی برگزار شد؛ ضمن بیان اهم فعالیتهای این اداره به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سرپرست اداره بهزیستی گلپایگان در نشست خبری در جمع خبرنگارانی از هفته نامه و خبرگزاری‌های صدای گلپایگان، بیان، نسل نو و خبرگزاری‌های فارس و خبرنگار صدا وسیمای مرکز اصفهان در گلپایگان اظهارداشت: اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان در چهار حوزه  اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقای سلامت، بالندگی و صیانت جامعه، کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی جامعه تلاش می کند.
وی افزود: بهزیستی گلپایگان دارای حدود ۴۰۰ پرونده در حوزه اجتماعی، که شامل زنان سرپرست خانواده و خانواده‌هایی که سرپرست خانواده آنها دچار معلولیت و نزدیک به ۲۰۰۰ پرونده توانبخشی که به آنها خدمات مختلف یارانه ای، توانبخشی و آموزشی داده می شود، می باشد.
قائمی گفت: مرکز ویژه ایزوله دختران کم توان ذهنی و جسمی بالای ۱۵ سال در طبقه فوقانی مرکز سالمندان امام سجاد(ع) به دخترانی که از لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل هستند به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کند.
وی با اشاره به اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر مراجعه کننده را دارد، افزود: اکنون دختران کم توان جسمی و ذهنی بالای ۱۵سال از سراسر استان در این مرکز نگهداری و به آنان خدمت رسانی می شود. 
سرپرست اداره بهزیستی گلپایگان گفت: در حوزه توانبخشی این شهرستان دارای یک مرکز شبانه روزی سالمندان، یک مرکز روزانه اتیسم و دو مرکز روزانه ویژه توانخواهان ذهنی است که در زمان اعلام فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر خدمات و آموزش‌های این مراکز به صورت فضای مجازی انجام می شود. 
قائمی پرداخت حق پرستاری، پرداخت هزینه های کاردرمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی، حق مراقبت در منزل، پرداخت یارانه به مراکز و تحویل وسایل کمک توانبخشی را از دیگر خدمات حوزه توانبخشی اعلام نمود.
وی فعالیت مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست، اورژانس اجتماعی، مرکز سرپایی ترک اعتیاد، پنچ مرکز مشاوره و یک مرکزاقامتی ترک اعتیاد را از دیگر ظرفیت های بهزیستی شهرستان گلپایگان اعلام کرد.
وی اضافه کرد: برای اشتغال معلولین اعتبارات خوبی در سال ۹۹ پرداخت گردید و در هفته بهزیستی ۵۶ طرح اشتغال با پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و یک واحد مسکونی مددجویی در شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح گردید. همچنین مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جهت ساخت و بازسازی مسکن معلولین پرداخت شده است. 
قائمی پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی را یکی دیگر از اقدامات واحد اشتغال عنوان کرد و افزود: در سال ۹۹ بالغ بر ۱/۱۱۰/۳۸۵/۶۴۷ ریال حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت گردید.
سرپرست اداره بهزیستی گلپایگان همچنین گفت: سال گذشته در واحد مشارکت‌های مردمی ۱۲/۴۴۳/۴۹۲/۰۰۰ ریال توسط خیران و مراکز غیر دولتی و خیریه های تحت نظارت جمع آوری شده است که بخشی از این کمکها به صورت سبدهای کمک مومنانه بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع گردید. 
وی با قدردانی از خیرین ادامه کمک ها به این نهاد مردمی برای خدمت رسانی بهتر به مددجویان تحت حمایت بهزیستی را خواستار شد.
قائمی در پایان مهمترین نیاز شهرستان گلپایگان و همچنین شهرستانهای غرب استان را ایجاد یک مرکز درمان و نگهداری بیماران اعصاب روان دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک مسئولین و خیرین این نیاز مهم این منطقه از استان برآورده شود.
 

کد خبر 40513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد