اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه در هفته بهزیستی

سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت رفاه در استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت رفاه در استان برگزار شد.

این جلسه بمناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی برگزار گردید و سخنران ویژه این جلسه علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان بودند که به ارائه گزارش عملکرد بهزیستی در سال گذشته و برنامه های هفته بهزیستی پرداختند.  

  در ابتدای این جلسه علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن تبریک هفته بهزیستی و گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب علی الخصوص شهید شاخص سازمان بهزیستی شهید دکتر محمد علی فیاض بخش بیان داشت: در هفته بزرگداشت تاسیس سازمان بهزیستی کشور بیش از ۵۰ عنوان جلسه برنامه ریزی و در حال اجرا است که ویژگی مهم این برنامه ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان فناوری محور و در بستر فضای مجازی بودن آن است و عدم برگزاری برنامه ها و افتتاحیه ها بصورتا حضوری است.

ایشان حضور در گلزار شهید بهزیستی در روستای خیرآباد، دیدار با امام ائمه جمعه، دیدار با نمایندگان مجلس، افتتاح طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) آیین واگذاری مسکن، افتتاح انجمن معلولین شهرستان گرمسار، افتتاح مرکز کودکان حامی، آیین واگذاری ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز، افتتاح دبیرخانه کشوری رصد آسیب های اجتماعی، دیدار مددجویی، تجلیل از بازنشستگان ۹۹ و اجرای برنامه برخط را از اهم برنامه های اجرایی بزرگداشت هفته بهزیستی در سال جاری برشمردند.

ایزدپور در خصوص عملکرد بهزیستی استان در سال گذشته گفت : اداره کل بهزیستی استان  سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط کرونا و در راستای ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف بهزیستی با سختی هایی مواجه بود با تلاشی که همکاران داشتند قریب به ۱۰۰۰ نفر در این مراکز مورد حمایت قرار می گیرند و از خدمات بهره مند هستند  توانستیم در مقایه با سال قبل امار فوتی به نسبت جمعیت کمتر بود و تزریق واکسن برای  مددجویان در این مراکز انجام شد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان سپس اقدامات شاخص اخیر  اداره کل بهزیستی استان سمنان را  راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) و افتتاح آن توسط رئیس جمهور، راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان دراستان /شهرستان گرمسار، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان)، دانست و در ادامه از فرآیند الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز  و موسسات غیر دولتی همکارخبر داد.

ایزدپور سپس از افزایش  سرانه  مستمری مددجویان و معلولان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی با توجه به بعد خانوار از ۳۵۰ هزارتومان الی یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، ۱نفره:۳۵۰ هزارتومان، ۲نفره:۵۰۰هزارتومان، ۳نفره:۷۰۰ هزارتومان، ۴نفره:۹۰۰هزارتومان، ۵نفره:۱۱۰۰ هزارتومان خبرداد.

مدیر کل در ادامه از  اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش، ابتکار در توزیع تبلت بین فرزندان دانش آموز تحت پوشش اداره کل با رعایت کرامت انسانی مددجویان، نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز سازمان بهزیستی، اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، فرزندان بهزیستی، افراد مبتلا به اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر خدمات مهم اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

مدیر کل در ادامه سخنان همچنین از افزایش کمک هزینه حق پرستاری در سال گذشته از ۳۶۰هزار تومان به ۶۱۰هزار تومان و افزایش آن در سال جاری به بیش از یک میلیون تومان و تحویل ۱۵ دستگاه اکسیزن ساز مراکز شبانه روزی توانبخشی هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان  سخن گفت و در ایام کرونا در راستای پیشگیری و یکی از اهداف این سازمان  کل واجدین شرایط مقیم مرکزشبانه روز ۵۹۵ نفر واکسن کرونا دریافت کردند.

کد خبر 40502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر سمنان IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    با خسته نباشید خدمت شما عزیران زحمت کش بهزیستی سمنان ..توروخدا مستمری رو زودتر واریز کنید به خدا شرایط سخت زندگی مارو شرمنده خانوادمون کرده

    پاسخ سایت: با سلام و احترام خدمت شما زمان واریزی مستمری مددجویان تحت حمایت در محدوده اختیارات سازمان بهزیستی کشور خواهد بود و انشالله رفع مشکل شود.

خدمات الکترونیک پرکاربرد