تلفن ۱۲۳ کردستان هشت هزار بار به صدا درآمد

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: در طول یکسال گذشته تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان، هشت هزار بار به صدا درآمد و کارشناسان این بخش به متقاضیان خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارایه دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، محسن شجاعی اظهار داشت: عمده تماس هایی که با این بخش گرفته می شود مربوط به اختلافات خانوادگی، همسر آزاری و کودک آزاری بوده و مسائل عمومی و مواردی همچون فرار از خانه نیز در این میان در رده های بعدی قرار دارد.

وی افزود: در بحث کودک آزاری در بیشتر موارد اعضای خانواده، همسایه‌ها یا فامیل با ۱۲۳ تماس می‌گیرند و در این زمینه نیز مداخلات موثری  از طریق کارشناسان این مراکز انجام شده و علاوه بر خدمات غیر حضوری برخی خدمات حضوری نیز به آسیب دیدگان ارایه ‌خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: همچنین در این مدت به بیش از ۲ هزار نفر  از افراد مختلف که بخث آسب های اجتماعی داشته اند که توسط خودروی خدمات اجتماعی سیار و پایگاه های خدمات اجتماعی و نگهداری از زنان و دختران در معرض آسیب و خشونت اجتماعی خدمات ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان فعال است و فقط سروآباد بدلیل اینکه جمعیت زیر۵۰ هزار نفر دارد فاقد این پایگاه ها است، ضمن اینکه در سنندج ۲ پایگاه و مابقی شهرستان‌ها هر کدام یک پایگاه فعال است.

شجاعی یکی دیگر از فعالیت های معاونت امور اجتماعی بهزیستی کردستان را حمایت از ۱۵۰کودک بی سرپرست و بدسرپرست از بدو تولد تا ۱۸ سالگی در مراکز شبانه روزی اعلام کرد و گفت:  همچنین  بهزیستی استان از ۱۷۵ کودک که پیش خانواده های خودی یا بستگان نگهداری می شوند،حمایت می کند.

وی حمایت از پنج هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده های تحت پوشش زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان و همچنین فعالیت ۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار و حمایت از اشتغال آنان را از دیگر فعالیت های بهزیستی در حوزه امور اجتماعی اعلام کرد.

مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کردستان از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد، این مرکز هم اکنون در تمام شهرهای استان به غیر از شهرستان سروآباد فعال بوده و خدمات مشاوره ای ارایه می دهد.

کد خبر 40492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد