واگذاری ۹۳ درصد خدمات بهزیستی کردستان به شرکای اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اذعان داشت: واگذاری کار به مردم به نوعی تاسیس بهزیستی‌های کوچک در محلات است که تاکنون ۵۳ مرکز مثبت زندگی در ۵۳ محله استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، سیدصباح قریشی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران و جامعه هدف بهزیستی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: هفته بهزیستی امسال با عنوان «بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» نام‌گذاری شده است هرچند برای حمایت از معلولان باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: ۱۴۰ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمت بهزیستی هستند و مهمترین اولویت امروز بهزیستی نظارت است.

به گفته قریشی، بیش از ۹۳ درصد از خدمات بهزیستی در کردستان به بخش خصوصی و شرکای اجتماعی خود واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام پرداخت‌های بهزیستی به صورت همزمان و سامانه‌ای پرداخت می‌شود و این موضوع موجب شده که تمام خدمات به صورت همزمان و عادلانه در سطح کشور توزیع شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اذعان داشت: واگذاری کار به مردم به نوعی تاسیس بهزیستی‌های کوچک در محلات است که تاکنون ۵۳ مرکز مثبت زندگی در ۵۳ محله استان راه‌اندازی شده است.

وی اذعان کرد: کردستان به عنوان استان پایلوت کشور از مهرماه سال گذشته فعالیت خود را در زمینه مراکز مثبت زندگی آغاز کرد که اکنون جز استان‌های پیشتاز در این حوزه است و به نسبت جمعیت زیرپوشش در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

قریشی تصریح کرد: این مراکز در محلات حاشیه و براساس اولویت‌بندی‌ها ایجاد و به هر مرکز ۴۵۰ پرونده واگذار شده است کا دیگر نیازی به مراجعه افراد به اداره‌کل بهزیستی و یا مدیریت‌های شهرستانی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: در قالب این مراکز ۲۲ خدمت به جامعه هدف ارائه می‌شود و در کنار ارائه خدمات به صورت مرتب و نظارت شده نقش مهمی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد.

وی از افزایش مستمری مددجویان زیرپوشش بهزیستی خبر داد و گفت: برای هر خانواده بالای ۵ نفر خانوار تا سقف یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و به افزاد ضایعه نخاعی در خانواده‌ها هم یک میلیون تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: ۶۸۹ نفر معلول در مراکز بهزیستی استان وجود دارد که یارانه خوبی برای این افراد جذب شده که می‌تواند در خدمات‌رسانی بهتری به این جامعه هدف کمک قابل توجهی باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه اعتیاد، توانبخشی، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب خدمات مختلفی را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت مستمری به صورت مرتب و به صورت سامانه‌ای پرداخت می‌شود و این موضوع شفافیت به کار بخشیده است، گفت: این سامانه و هوشمندسازی موجب شده بر اساس تعداد نفراتی که در مراکز نگهداری می‌شوند اعتبارات دریافت می‌کنند که کردستان در زمینه جذب اعتبارات استان سیزدهم کشور است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری نیز یکی از اقدامات بسیار خوب، تاسیس مرکز جامع مقابله با اعتیاد بود که به صورت هیئت امنایی و در سطح بسیار خوبی راه‌اندازی شده و اعتبارات خوبی برای این مرکز اخذ شد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: غربالری بینایی و شنوایی از دیگر اقدامات بسیار خوبی است که در حوزه پیشگیری انجام می‌شود و بالای ۹۸ درصد از نوزادانی که متولد می‌شوند زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

کد خبر 40481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد