برخورداری از ساختار و رویکرد راهبردی کلان از شرایط توفیق در کار است/ نسبت به ارتقای دانشی و مهارتی کارکنان خود اهتمام جدّی داشته باشید

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: اگر بخواهیم کار و فعالیتی، اثربخش و دارای توفیقاتی باشد باید ابتدا از ساختار، برخوردار باشد و از یک رویکرد راهبردی کلان بهره ببرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیرکل و معاونین سازمان بهزیستی استان قم که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، اظهارکرد: طی سالهای اخیر در شرایطی بسر می بریم که خدمت و خدمت رسانی به افراد آسیب دیده و آسیب پذیر ارزش و کارایی مضاعفی دارد و تلاش ها و فعالیت های سازمانی همچون بهزیستی در این شرایط سخت در تسکین آلام قشرآسیب پذیر و جامعه هدف بسیار ارزشمند و تأثیر گذار است.

وی افزود : وقتی صحبت از عبادت و آداب اسلامی می شود، به مسائلی همچون نماز، روزه، خمس و زکات متوجه می گردد اما، نوع دیگری از عبادت خدمت بی منّت به خلق است، خدمتی که عاری از هر گونه انتظار و با نگاهی الهی و عاطفی باشد. خدمتی که اخلاق مدار باشد و کرامت انسانی درآن مورد توجه قرار بگیرد بدون تردید از زمره عبادات مقبول درگاه خداوند است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت شعاع قرار دادن معیشت مردم، همدلی و مواسات اجتماعی و انسجام عمومی ملت همیشه حاضر در صحنه رخ نمایان کرد و با دیگر حماسه آفرید، حماسه ای که اگر به آمارها و گزارشات نهادهایی همچون کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی نگاهی بیندازیم خواهیم دید که حجم مشارکت های مردمی طی این ایام بسیار وسیع و گسترده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شکل گیری و انسجام گسترده گروه های جهادی طلاب در اقصی نقاط کشور و فعالیت در موضوعات مختلف کرونایی یکی دیگر از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه بود که در بزنگاه‌های ضروری در کمترین زمان ممکن وارد صحنه شدند و در کنار نهادهای خدمات رسانی، بهداشتی و درمانی، امدادی انجام وظیفه کردند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا علی رغم تلخی ها  و مشکلاتی که به بار آورد، همدلی، مواسات، حس نوعدوستی و عواطف اسلامی و اخلاق اسلامی را به نوعی احیا و تقویت کرد. این واقعه نشان داد که مردم در صحنه هستند و روح تکافل و تعالیم و تفکر اسلامی زنده است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در دوره جدید هم مجلس و دولت ان شاءالله نگاهی ویژه تری به مجموعه هایی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) کمااینکه ما در شورای نگهبان همیشه به این دو نهاد ارزشمند نگاه ویژه ای داشته ایم.

امام جمعه قم، توان افزایی و ارتقای مهارت های فردی و دانشی را مورد توجه قرار داد و اظهارکرد: با توجه به اینکه این دو مجموعه سازمان بهزیستی و کمیته امداد با قشر آسیب پذیر، کم برخوردار و نیازمند جامعه ارتباط دارد، لذا ضروری است نیروی انسانی این دو نهاد توان افزایی داشته و نسبت به مسائلی مانند مکارم الاخلاق، تعالیم الهی مجهز تر باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان سخنان خود نکاتی را جهت پیگیری و توجه مدیران سازمان بهزیستی استان قم مطرح کرد و افزود: تدوین برنامه چشم انداز و ایجاد برش های ۵ ساله یکی از اقداماتی است که مجموعه را به اهداف نزدیک تر و مسیر مشخصی را ترسیم می کند، لذا برای کیفیت و کمیت بخشی بیشتر می بایست این اتفاق درون هر سازمان و نهادی براساس رسالت و سیاستی که دارد رخ دهد.

آیت الله اعرافی به منابع پایدار و ارتباط مستمر با مراکز همسو اشاره کرد و گفت: اگر مجموعه ای مانند بهزیستی بتواند منابع پایداری را از جمله موقوفات برای خود داشته و نسبت به این موضوع فرهنگ سازی کند بدون تردید می تواند از عواید آن خدمات رسانی بیشتر و باکیفیت تری را به جامعه هدف خود ارائه دهد.

وی اظهارکرد: تقویت و توسعه مراکز مشاوره در بهزیستی می تواند آثار و برکات ارزشمندی به ویژه در امر پیشگیری از آسیب ها داشته باشد و همچنین موضوعاتی همچون ناباروری و نگاه خاص به آن می تواند بسیاری از مشکلات جامعه فعلی ما را برطرف کند.

مدیر حوزه های علمیه به وجود دهها هزار طلبه غیر ایرانی در قم اشاره کرد و افزود: ما در همه دیدارها و ملاقاتمان نسبت به جایگاه ویژه و خاص قم به مسئولین گفته ایم و این می طلبد که دستگاه ها و نهادهای فعال در قم این حساسیت را به مراکز ستادی خویش انتقال دهند، قم به عنوان ام القرای جهان اسلام باید با نگاه ویژه ای دیده شود و در ادامه کمک رسانی گردد.

آیت الله اعرافی به نقش علما و بزرگان حوزه در اعتماد به مجموعه هایی همچون سازمان بهزیستی و کمیته حضرت امام (ره) اشاره و گفت: این دو نهاد مقدس و خدمت گزار مورد اعتماد نظام، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه هستند و این اعتماد از نوع تعامل و برخورد عاطفی این بزرگواران مشهود است، لذا قدر این اعتماد و اطمینان را بدانید و با همه توان درخدمت مردم باشید.

کد خبر 40477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد