در رسانه| ۸۲  بیمار پی کی یو زیر پوشش بهزیستی همدان/ آمارها افزایشی است

همدان- معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تعداد ۸۲ بیمارپی کی یو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند و کمک هایی را از ما دریافت می کنند عنوان کرد: این روزها شاهد شیوع معلولیت های نادر در کشور هستیم که از جمله این موارد می توان به رشد میزان افراد درگیر با بیماری های پی کی یو ، ام اس و بیماری های پروانه ای اشاره کرد.  

قلم: | qalamna.ir

خبرنگار قلم از همدان، سیاوش رهبر پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تعداد ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان هستند و کمک‌هایی را از ما دریافت می‌کنند، عنوان کرد: این روزها شاهد شیوع معلولیت های نادر در کشور هستیم که از جمله این موارد می توان به رشد میزان افراد درگیر با بیماری های PKU، ام اس و بیماری پروانه ای اشاره کرد.

سیاوش رهبر با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی ها و اقدامات به عمل آمده سعی شده تا بتوانیم بهبود زندگی را برای افراد زیر پوشش سازمان به همراه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان بهزیستی رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، خانواده های یک نفره مستمری ۳۵۰ هزار تومانی، خانواده های دو نفره مستمری ۵۰۰ هزار تومانی، خانواده های سه نفره مستمری ۷۰۰ هزار تومانی و خانواده های ۴ نفره مستمری ۹۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان نیز با بیان این موضوع تصریح کرد: بدین ترتیب، پرداخت مستمری های مددجویان بر اساس بعد خانوار ها است.

وی با تصریح بر اینکه یارانه مراکز شبانه‌روزی دوبرابر شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون، بالغ بر ۱۹ مرکز روزانه در استان داریم و یک هزار و ۱۰۰ نفر از این مراکز خدمت می‌گیرند و در ۱۳ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی هزار و ۱۹۲ نفر نگهداری می‌شوند.

رهبر ادامه داد: یارانه های این مراکز جهش خوبی داشته است و حق پرستاری خانواده محور و ضایعه نخاعی ها نیز به خوبی پیش رفته است به نوعی که در حال حاضر در حق پرستاری خانواده محور یک هزار نفر مستمری یک میلیون تومانی دریافت می کنند و در زمینه ضایعه نخاعی ها نیز پشت نوبتی نداریم.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در مسیر توانمندسازی معلولین نیز قدم هایی برداشته شده است، از کمک هزینه های تشویقی، تحصیلی و اشتغال سخن گفت و افزود: در این زمینه تسهیلات خوداشتغالی، استادشاگردی وغیره بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به معلولین اعطا شده است.

وی ادامه داد: وسایل توانبخشی نیز علی رغم گران بودن و قیمت بالای آن ها به افراد مورد نیاز به صورت رایگان اعطا می شود و قرار دادی نیز با بیمه سلامت بسته شده تا ۸ خدمت مورد نیاز مددجویان را پوشش دهد.

رهبر در خصوص وضعیت مناسب سازی مکان ها برای افراد توانیاب نیز مطرح کرد: در حال حاضر مناسب سازی تمامی مراکز دولتی و خصوصی و ورزشی بهزیستی در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه درمجموع ۳۳۳ فرد مجهول در مراکز نگهداری شبانه روزی در استان همدان نگهدرای می شوند، عنوان کرد: از این افراد ۷۱ مجهول سالمند و ۱۰۳ سالمند مجهول روان هستند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی در بخش پایانی، با بیان اینکه دو مراکز نگهدای بیماران روان در شهرستان های همدان و و ملایر وجود دارد، ادامه داد: ۴۳۱ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند و روز به روز تعداد این افراد با ارجاع قضایی زیاد می‌شوند.

کد خبر 40468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد