پاکدشت| فضای شهری پاکدشت مناسب معلولان نیست

کمتر از بیست درصد از فضای عمومی و شهری شهرستان پاکدشت برای معلولان مناسب سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با بیان مطلب بالا، گفت: بالغ بر ۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان پاکدشت تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفر را افراد معلول تشکیل می‌دهند.

محمود برزگر افزود: این جمعیت از کلیه خدمات مشاوره ای، حمایتی و توانبخشی برحسب نیاز برخوردار می‌شوند و حدود ۲ هزار ۵۰۰ نفر از این افراد هم شامل افراد دارای معلولیت خیلی شدید، زنان سرپرست خانوار و یا همسران معتادین متجاهر از مستمری ماهانه برخوردار می‌شوند.

✔️فضای شهری پاکدشت مناسب معلولان نیست

وی گفت: تا پیش از کرونا یک جامعه آماری گسترده‌تر هم که حدود ۶۵ هزار نفر در سطح شهرستان بودند از آموزش‌های مهارت‌های زندگی، غربالگری بینایی و شنوایی، آموزش‌های پیش از ازدواج و سایر آموزش‌هایی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد در محلات مختلف انجام می‌شد، برخوردار می‌شدند که در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این میزان به حدود ۳۰ هزار نفر رسید که از طریق بستر مجازی از این خدمات برخوردار می‌شدند.

وی به واکسیناسیون کامل افراد در مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفـت: تمام ۳۴۰ نفر معلول و پرسنل شاغل در این ۳ مرکز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

برزگر بر مناسب نبودن فضای شهر پاکدشت برای معلولین، جانبازان و جمعیت سالمند تاکید کرد وافزود: کافیست مسئولین قانون حمایت از حقوق معلولین که در سال ۸۳ در مجلس به تصویب رسید را پیگیری کنند.

وی گفت: این قانون تا سال ۹۶ اجرا نمی‌شد، ولی اکنون هم با ضعف‌هایی در اجرا مواجه است و شرایط برای برخی از معلولین به هیچ عنوان مناسب نیست به عنوان مثال معلولین عزیزی که از ویلچر استفاده می‌کنند.

وی افزود: بین ۲ تا ۵ درصد از فضای شهری در پاکدشت برای افراد با معلولیت شدید و افرادی که به استفاده از ویلچر نیاز دارند مناسب سازی شده است و این متاسفانه با استانداردها بسیار فاصله دارد.

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: تنها اداره در شهرستان پاکدشت که با تائید همکاران ما در بهزیستی استان تهران به طور کامل برای استفاده معلولین حتی روشن دلان مناسب سازی شده بخشداری مرکزی است.

برزگر افزود: در دوره شهردار قبل از ایشان خواستیم که دو پل عابر پیاده در دوراهی یبر و ابتدای مامازن را برای افراد معلولی که از ویلچر استفاده می‌کنند مناسب سازی کنند که به دوره‌ی خدمتی ایشان نرسید و از شهردار فعلی این درخواست را داشتیم که این اتفاق بیافتد و ایشان هم قول‌هایی داده اند.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مثبت نیز این بوده که اگر در ساختمان‌های مسکونی مناسب سازی فضا برای معلولین انجام نشود، این ساختمان‌ها پایان کار دریافت نمی‌کنند

کد خبر 40463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد