نجف آباد| آ گاه سازی، شاه کلید پیشگیری 

در پنجمین روز از هفته ی بهزیستی، رئیس بهزیستی نجف آباد در جمع خبرنگاران شهرستان به ارائه‌ی گزارش عملکرد یکساله‌ی این اداره پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد، علیرضا قناعت کار در جمع اصحاب رسانه‌ی  شهرستان حاضر شد و ضمن معرفی حوزه های بهزیستی، به توضیح اجمالی در خصوص وظایف و عملکرد هر حوزه پرداخت و هدف اصلی این سازمان را توانمند سازی جامعه ی هدف خواند.
وی در این جلسه به تحول های سال گذشته‌ی بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال جاری افزایش مبلغ مستمری مددجویان در دو حوزه ی اجتماعی و توانبخشی و کسب مقام اول استان اصفهان در جشنواره‌ی شهید رجایی از شاخص های عملکردی بهزیستی بوده که متاثر از عملکرد مطلوب شهرستان ها و از جمله نجف آباد می باشد.
رییس بهزیستی شهرستان نجف آباد ابراز داشت: در حوزه‌ی توانبخشی ارائه‌ی تسهیلات و کمک های مالی بلاعوض در راستای مناسب سازی منازل معلولین از اقدامات دیگر این اداره است که در راستای توانمندسازی معلولین نام برده شد و اعطاء وام اشتغال نیز از دیگر خدمات مجموعه در راستای هدف مذکور می باشد . تشکیل گروه های همیار نیز به منظور توانمندسازی در دو روستای نهضت آباد و حاجی آباد تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند
قناعت کار گفت: در حوزه ی توانبخشی ارائه ی تسهیلات و کمک های مالی بلاعوض ویژه مناسب سازی منازل معلولین و اعطاء تسهیلات اشتغال زایی در راستای توانمند سازی جامعه ی هدف صورت گرفته است.وی ادامه داد که از فعالیت های دیگر در این حوزه تشکیل گروه های خودیار می باشد که به منظور توانمند سازی مددجویان در دو روستای حاجی آباد و نهضت آباد تشکیل شده و به فعالیت پرداخته است.
وی در ادامه در خصوص حوزه‌ی اجتماعی گفت: تعداد ۳۷۰ خانواده در حوزه‌ی اجتماعی خدمات دریافت می کنند که شامل پرداخت کمک هزینه های درمان، کمک هزینه‌ی تحصیلی دانشجویان، محصلین و ...می باشد.
قناعنکار با اشاره به خدمات حوزه پیشگیری بهزیستی ابراز داشت: افتتاح و استقرار مرکز Dic و یا مرکز گذری کاهش آسیب در سطح شهر به منظور شناسایی معتادین و ارائه‌ی ملزومات بهداشتی به منظور کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد تاسیس از اقدامت خوب بهزیستی شهرستان در این حوزه می باشد. از اقدامات مهم دیگر این حوزه با عنوان پشگیری از بروز معلولیت‌ها، می توان به مشاوره‌ی ژنتیک و مشاوره‌ی رواشناختی اشاره کرد.
در توضیح اقدامات حوزه ی مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن قناعت کار به افتتاح ۲۷ پروژه‌ی مسکن و ۱۸۲ پروژه‌ی اشتغال اشاره کرد و گفت: در راستای توانمند سازی جامعه‌ی هدف ایجاد اشتغال های پایدار بسیار موثر است.
در پایان این نشست قناعت کار ضمن تبریک مجدد هفته‌ی بهزیستی، اشاره ای به افزایش مستمری مددجویان و ایجاد مراکز مثبت زندگی در شهرستان داشت و اذعان کرد: یکی از اهداف بهزیستی، ارائه‌ی خدمات برای مراجعین در محله ها است و کاهش آسیب های اجتماعی را برابر با افزایش آگاهی جامعه دانست.

نجف آباد| آ گاه سازی، شاه کلید پیشگیری 
 

کد خبر 40455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد