پرداخت حق بیمه ۳۰ ساله مددجویان به کارآفرینان

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان و معلولان برای کارآفرینان انجام می‌شود.

بهزاد ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیش از این سازمان بهزیستی تنها به مدت پنج سال بیمه کارفرمایان را از قبل جذب معلولان، مددجویان و زنان سرپرست پرداخت می‌کرد که این روند بدون محدودیت زمانی به صورت ۳۰ ساله به حساب کارآفرینان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: با برخورداری از این مزایا، کارآفرینان و کارفرمایان تا زمان بازنشستگی می‌توانند حق بیمه نیروهای شاغل خود را با انعقاد قرارداد با بهزیستی دریافت کرده و از این طریق بخشی از مشکلات جامعه کارفرمایی رفع شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان و معلولان را به کارآفرینان، تسهیل‌گری بیشتر در حوزه اشتغال می‌دانیم و در کنار آن قطعاً از سه درصد حق معلولان در استخدام‌های دولتی نیز حمایت کرده و در آزمون‌های مختلف سعی می‌کنیم از این حق و حقوق دفاع کنیم.

ستاری افزود: اخیراً در استخدام آموزش و پرورش شش نفر از معلولان از قبل سهمیه سه درصد جذب آموزش و پرورش شدند و در آزمون امسال نیز که در دو مرحله برگزار خواهد شد، سعی و تلاشمان بر این است تا سهمیه معلولان و جامعه هدف بهزیستی محفوظ بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو بخش از جامعه از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند که قسمتی از آنها خدمات مستقیم از این سازمان ارزشی و انقلابی دریافت می‌کنند که شامل معلولان، زنان سرپرست، کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست هستند که ۲۲ هزار نفر را شامل شده و ۵۸ هزار خانوار از این خدمات مستقیم استفاده می‌کنند.

ستاری خدمات غیرمستمر را برای گروه‌های مختلف جامعه اعم از غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیک و برنامه‌های پیشگیرانه اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته خدمات شاخصی که بهزیستی انجام داده جذب کمک‌های مردمی است که ۲۵ میلیارد تومان مردم به سازمان بهزیستی و مؤسسات زیرمجموعه آن کمک کرده‌اند.

وی به احداث ۲۸۵ واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: ۳۴ باب از این واحدهای مسکونی همزمان با هفته بهزیستی افتتاح و در اختیار معلولان قرار گرفته است.

ستاری اضافه کرد: امسال مقرر شده تا ۱۴۰ میلیون تومان منابع بلاعوض برای خانواده‌های چند معلول پرداخت شود تا در کنار ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن در مناطق شهری امکان ساخت واحدهای مسکونی فراهم آید.

وی بیان کرد: در روستاها نیز پرداخت ۸۴ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن در احداث این واحدها راهگشا خواهد بود.

ستاری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای خانواده‌های یک معلول و زنان سرپرست خانوار نیز پرداخت ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن می‌تواند تأمین‌کننده سرپناه برای این گروه‌های جامعه هدف بهزیستی باشد.

وی تصریح کرد: در کنار ساخت و خرید مسکن، ما در حوزه اشتغال نیز فعالیت‌های خوبی را انجام دادیم به گونه‌ای که ۷۸۶ نفر در یک سال گذشته در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف مشغول به کار شدند.

ستاری به افزایش مستمری مددجویان و معلولان نیز اشاره کرد و گفت: حداقل دریافتی به ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته و حق پرستاری برای معلولان نیز تا یک میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس قانون جامع معلولان، همه ساله افزایش مستمری برای جامعه هدف لحاظ شده و پرداختی‌ها به شکل مناسب به انجام می‌رسد.

کد خبر 40428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد