بازدید از مراکز کاهش آسیب در بندرعباس

سرپرست بهزیستی هرمزگان از مرکز کاهش آسیب (گذری / سرپناه شبانه مردان) در بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  همزمان با ششمین روز هفته بهزیستی دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان به اتفاق هیئت همراه از مرکز کاهش آسیب (گذری / سرپناه شبانه مردان) در بندرعباس بازدید کرد.

دکتر حسن نژاد در جریان حضور در این مرکز ضمن بازدید از بخش های مختلف ، نحوه ارائه خدمت رسانی به جامعه هدف را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد .

سرپرست بهزیستی هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار داشت : مراکز گذری / سرپناه شبانه مراکزی هستند که از ادغام مرکز گذری و مرکز سرپناه شبانه ایجاد شده‌اند در این مراکز علاوه بر خدمات روزانه مرکز گذری خدمات شبانه و اقامت در شب نیز به مراجعان ارائه می شود. از مزیت های این روش دسترسی بیشتر خدمات برای مراجعان است.

وی گفت: خدمات این  مراکز شامل استحمام، اسکان شبانه، یک وعده غذای سبک ، ارائه پک های بهداشتی ،  پیگیری معالجه و درمان معتادن بیمار می باشد.

 دکتر ابراهیم حسن نژاد در ادامه از مرکز گذری سیار ( موبایل سنتر)بازدید کرد .

وی در خصوص فعالیت ها و خدمات مرکز گذری سیار گفت : موبایل سنتر مرکزی است که در ساعات معینی از روز در منطقه تحت پوشش خود، خدمات کاهش آسیب اعتیاد ( آموزش تزریق سالم و رفتار جنسی سالم، ارائه سوزن و سرنگ، کاندوم، غذا، پوشاک و استحمام) را با استفاده از ماشین ون در مناطق آلوده و پرخطر به معتادان تزریقی ارائه می دهد. این مراکز هم خدمات سیاری دارند مشابه تیم سیار ولی از امکانات بیشتری برخوردارند و یک ون تجهیز شده در پاتوق های مختلف و در زمان های مختلف می تواند به ارائه خدمات پردازد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد یک مرکز مرکز سرپناه شبانه (شلتر مردان ) و یک سرپناه شبانه  (شلتر زنان) و 2 مرکز گذری سیار ( موبایل سنتر) در استان هرمزگان فعال و مشغول خدمت رسانی به جامه هدف هستند.

کد خبر 40417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد