بهره برداری از ۹۷ دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز سالمندان تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی

بهره برداری از ۹۷ دستگاه اکسیژن ساز برای سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد.

در مراسم آغاز بهره برداری از این تجهیزات که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و به صورت همزمان در چندین استان برگزار گردید، مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی و معاونت توانبخشی این نهاد حضور داشتند.

این مراسم پیش از ظهر امروز در مرکز سالمندان ایران در بلوار وکیل آباد مشهد و از طریق ارتباط آنلاین انجام شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این تجهیزات گفت: بهزیستی خراسان رضوی تمام اقدامات و تلاش های لازم برای رفاه و آسایش سالمندان مقیم مراکز را انجام داده است.

دکتر مسعود فیروزی با تبریک هفته بهزیستی گفت: همان طور که شعار امسال سازمان بهزیستی عنوان می کند برنامه و سیاست اصلی ما سلامت اجتماعی در بستر خانواده است و تنها سالمندانی در مراکز حضور دارند که یا از داشتن خانواده محروم هستند و یا خانواده، توان نگهداری از آنها را ندارد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ سالمند در مراکز اقامتی شبانه روزی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند گفت: ۹۷ دستگاه اکسیژن ساز که از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل به بهزیستی اهدا شده است با توجه به جمعیت مراکز و وضعیت سلامتی آنها و همچنین رنج سنی و میزان بیماری های زمینه ای شان بین مراکز سالمندان توزیع می شود.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه ها از آب مقطر اکسیژن تولید می کند و سالمنانی که به خاطر بیماری های زمینه ای یا تنفسی نیاز به اکسیژن درمانی دارند نیازی به خروج از مراکز سالمندان و رفتن به مراکز درمانی ندارند و در مرکز تحت اکسیژن درمانی قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی با یادآوری محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در مراکز گفت: به جهت میزان بالای رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز، در دو سال گذشته شاهد کمترین میزان فوت سالمندان بوده ایم.

وی افزود: این دستگاه ها نیز برای تقویت پروتکل های بهداشتی و تأمین امکانات درمانی در مرکز اقامت آنها به مراکز داده شده است.

دکتر فیروزی با بیان اینکه تمام فعالیت های بهزیستی بر مبنای خانواده محوری تنظیم می شود گفت: ما تلاش می کنیم که حتی الامکان، سالمندان در بستر خانواده و در کنار فرزندان شان باشند زیرا سلامت جسمی و روانی آنان در کنار خانواده بهتر حفظ می شود.

کد خبر 40402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد