شهر تهران| جلب ۱۷۳ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در سال ۹۹

مدیر بهزیستی شهرستان تهران گفت: در سال گذشته ۱۷۳ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی شامل کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدمات جلب و در حوزه‌های مختلف بر اساس نیاز مددجویان تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سید سعید آرام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکهزار دستگاه اکسیژن‌ساز اهدایی از سوی سازمان ملل امروز به صورت همزمان در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی گفت: از این تعداد ۴۵ دستگاه اکسیژن‌ساز در اختیار مراکز نگهداری سالمندان شهر تهران قرار گرفته و بر اساس نیاز بیماران از آن‌ها استفاده می‌سود.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به گوشه‌هایی از فعالیت‌های این نهاد حمایتی، اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۳ هزار و ۵۴۴ زن سرپرست خانوار از خدمات مستمری ماهیانه و کمک هزینه‌های سازمان استفاده می‌کنند.

آرام با اشاره به ارائه خدمات به ۲۵۱ دانشجو و ۸۷۰ دانش‌آموز تحت حمایت در تهران، خاطرنشان کرد: همچنین یکهزار و ۳۲۹ زن سرپرست خانوار در تهران تحت پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان قرار دارند.

وی از انجام بیش از ۶ هزار ماموریت از سوی اورژانس اجتماعی در سال گذشته خبر و ادامه داد: همچنین ۷۸۰۰ نفر از خدمات ۳۵ مرکز اقامتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به فعالیت دو مرکز قرنطینه برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، گفت: ۵۰۰ کودک بی سرپرست در اختیار خانواده‌های جایگزین قرار گرفته و به صورت امداددهی تحت پوشش خدمات سازمان هستند.

آرام خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار موررد غربالگری شنوایی از نوزادان انجام شده و  بیش از ۱۴۳ هزار کودک سه تا شش ساله مورد غربالگری بینایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به افزایش سطح خدمات مشاوره تلفنی در دوران کرونایی در شهر تهران، تصریح کرد: در این راستا و در سال گذشته بیش از ۳۳۰ هزار تماس برای مشاوره تلفنی با خط ارتباطی ۱۴۸۰ و بالغ بر ۳۸ هزار مشاوره حضوری از طریق ۱۷۰ مرکز مشاوره فعال در سطح شهر تهران انجام شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به تامین ۴۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان در سال ۹۹، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۱۰۵ واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش خدمات سازمان شده است.

آرام از جلب ۱۷۳ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی شامل کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدمات در سال گذشته خبر و ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۶۴ میلیارد تومان کمک‌های خیرین جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت، همچنین بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض به بیش از ۶۲۰۰ خانوار اختصاص یافته است.

کد خبر 40391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد