افتخار می‌کنیم که مراکز تجمع را سفید نگه‌داشته‌ایم

به‌مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور، نشست خبری دکتر علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان همراه با معاونین این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهردکتر حاجیونی در این نشست با بیان برخی از کارهای انجام شده عملکرد یک‌ساله این سازمان را تشریح کرد و ازاقدامات صورت گرفته گفت برخی از آنان با حضور بخش غیر دولتی انجام شده بود.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: با توجه به فعالیتهای این سازمان که در تجمع‌ها صورت می‌گیرد و شرایط بد کرونا، افتخار می‌کنیم که مراکز تجمع این سازمان سفید مانده و با رعایت کامل موازین بهداشتی، تمامی مراکزی که فرزندان بهزیستی در آن نگهداری می‌شوند تا خانه سالمندان و همه‌ی مکانهای تجمعی ما کمترین آسیب را از این بیماری داشته‌اند.

وی افتتاح «مرکز جامع خدمات درمان و بازتوانی اعتیاد» را یکی از کارهای بزرگ در سال گذشته دانست و افزود: ما در این زمینه پیشرو بوده‌ایم و این مرکز با سه مهارت شروع بکار نموده که با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز فنی و حرفه‌ای استان به زودی خدمات بیشتری به مراجعین ارائه خواهد کرد.

دکترعلیرضا حاجیونی بهره برداری از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴سال بوشهر در یک بازه زمانی شش ماهه نیز خبر داد و گفت: تغییرات برای این گروه سنی و شرایط بسیار بهتر از قبل کاملا مشهود است و می‌توان این تغییرات را به خوبی دید.

استارت ۳۳ مرکز خدمات بهزیستی موسوم به "مثبت زندگی" استان بوشهر با هدف ارایه ۲۲ خدمت رایگان به مددجویان از جمله کارهای سال گذشته سازمان بهزیستی استان بود که دکتر حاجیونی آن را مهمترین اتفاق در بهزیستی دانست و پیرامون این پروژه بزرگ اظهار داشت: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی همه خدمات در بستر الکترونیک ارائه و پرونده‌های کاغذی و خدمات به شکل حضوری به کمترین میزان می‌رسد. همچنین اگر تاکنون این مددجویان بودند که برای دریافت خدمات به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کردند، با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، اکنون این کارشناسان هستند که به سراغ مددجویان می‌روند که مهمترین خروجی این مراکز رضایتمندی بیشتر مددجویان می‌باشد که بتوانند خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنند و این مراکز در کل کشور به هم متصل هستند که مددجویان هرکجای کشور باشند این خدمات برای آنان امکانپذیر است.

واگذاری مهدکودکها به آموزش و پرورش، نشست‌های متعدد پیرامون کودکان کار و تعیین تکلیف آنان که تقریبا مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، عملکرد در حوزه مسکن، اشتغال، مشاوره و... از دیگر مواردی بود که دکتر حاجیونی به آن پرداخت

افتخار می‌کنیم که مراکز تجمع را سفید نگه‌داشته‌ایم

علیرضا حاجیونی در پاسخ به این سوال که جمع‌آوری متکدیان، زباله‌گردها، کودکان کار و خیابانی و... وظیفه چه نهادی‌ست، گفت: نهادی که در این زمینه باید به چالش کشیده‌شود شهرداری‌ست نه بهزیستی، زیرا جمع‌آوری آنها باید با دستور دادستانی توسط شهرداری صورت بگیرد و به مراکزی که دارند انتقال داده شده و ظرف ۴۸ ساعت تکلیف آنها مشخص گردد. در این میان با شناسایی تک تک آنان و ارجاع آنان به محل زندگی خود یا سازمان اتباع خارجی اقدام شود که در نهایت اگر کسی از آنان در این غربالگری ماند که هیچ سرپرست و کس و کاری ندارد به مراکز بهزیستی تحویل داده شود.

وی علت اصلی اینکه چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد را عدم وجود چنین اماکنی در شهرداری‌ها دانست و همچنین به مافیای زباله‌گردی اشاره کرد که: اگر من نخواهم این پدیده را به کرونا یا شرایط اقتصادی ربط دهم باید بگویم که زباله‌گردی پدیده‌ی شومی‌ست که یک مافیا دارد. گزارشهایی به ما رسیده است که پیمانکارانی که با شهرداری همکاری می‌کنند متاسفانه بدشان نمی‌آید که این پدیده گسترش یابد. از طرف دیگر متاسفانه حتی بسیاری از زباله‌گردها بومی استان هم نیستند و بصورت مافیا و سازماندهی شده از استانهای دیگر وارد می‌شوند و به تفکیک زباله می‌پردازند. این پدیده باید توسط شهرداری جمع‌آوری شود و بهزیستی هم یک پایه‌ی کار است.

اما در جواب سوال پیرامون سرگذشت کودکی که در ماجرای کودک‌آزاری تیرماه ۹۸ که در کارواشی در بوشهر صورت گرفته بود نیز مدیر کل بهزیستی استان گفت: کودک در مرکزبهزیستی نگهداری می‌شود و فرد خاطی نیز علی‌رغم پیگیری‌هایی که برای آزادی آن شده است همچنان در زندان است و از آنجایی که بهزیستی شاکی این فرد است ما به هیچ عنوان رضایت نمی‌دهیم و معتقدیم آسیبهای جسمی، روحی و روانی که به این کودک وارد شده‌است قابل بخشش نیست.

کد خبر 40363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد