نشست خبری مدیر کل بااصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان ، معاونین حوزه های تخصصی به مناسبت هفته بهزیستی با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیر کل بهزیستی ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت:هوشمند سازی،محله محوری و سلامت اجتماعی خانواده شعار امسال بهزیستی است .

 وی در مورد مراکز مثبت زندگی افزود : مراکز مثبت زندگی که یک نهاد است و به عنوان بهزیستی کئپوچک ارائه خدمات مینماید 22 وظیفه بهزیستی به عهده این مراکز گذاشته شده است و 48مرکز زندگی در 48 نقطه شهر در حال فعالیت هستند.

مهدی دیناری در مورد ارائه خدماتد در مهدهای کودک گفت:مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار شده است و تا واگذاری کامل تیمی از بهزیستی این مراکز را بررسی و نظارت می کند.

 مدیر کل بهزیستی درادامه در  مورد ارائه خدمات به جامعه هدفگفت بهزیستی بیشتر تسهیل کننده و کمک کننده است و از نظر ارائه خدمات مالی بهزیستی در حد توان در کنار مددجویان می باشد.

مهدی دیناری در بحث اشتغال مددجویان گفت بهزیستی خود مطالبه گر است از راههای مختلف به مدد جویان کمک خواهیم کرد تا بتوانند از وام های اشتغالی استفاده کنند .

 وی در بحث اورژانس اجتماعی افزود:اورژانس اجتماعی با شماره 123هرساعت از شبانه روز در خدمت همشهریان می باشد .

 معاون امور اجتماعی در این نشست گفت تحقق حقوق کودک در کلینیک ها که خط رابطی بین حقوق کودک در اجتماع است .

 وی افزود:رشد کودک در ابعاد روانی و اجتماعی و جسمی است،مهدهای کودک بهترین جایگاه برای تعلیم و تربیت آنهاست کودکان در سنین پایین به توجه و مراقبت جسمانی نیاز ندارند، بلکه این توجه باید در همه ابعاد وجودی آنها  شامل اجتماعی ،اقتصادی ،عاطفی ،شخصیتی و هوش را در بر میگیرد و این ابعاد عوامل تعیین کنندهو اساسی یک انسان هستند که از دوران کودکی پایه گذاری و شکل می گیرند.

معاون امور توانبخشی در این نشست گفت:7 مرکز خانه کوچک با ظرفیت 10 نفر در استان ایجاد شده است تا خدمات قابل توجهی به جامعه هدف ارائه نمایند .

 وی در مورد مناسب سازی افزود:سازمان بهزیستی از نظر مناسب سازی یک سازمان مطالبه گر است و با توجه به بحث های مناسب سامانه ایجاد شده که مصوبات سالیانه در این سامانه ثبت می شود  و مناسب سازی ادارات استان تا حدودی صورت گرفته است .

سیاوش رهبر با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی ها و اقدامات به عمل آمده سعی شده تا بتوانیم بهبود زندگی را برای افراد زیر پوشش سازمان به همراه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان بهزیستی رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، خانواده های یک نفره مستمری ۳۵۰ هزار تومانی، خانواده های دو نفره مستمری ۵۰۰ هزار تومانی، خانواده های سه نفره مستمری ۷۰۰ هزار تومانی و خانواده های ۴ نفره مستمری ۹۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان نیز با بیان این موضوع تصریح کرد: بدین ترتیب، پرداخت مستمری های مددجویان بر اساس بعد خانوار ها است.

 دایلر مسئول حوزه فناوری و اطلاعات  اداره کل بهزیستی استان در این نشست افزود: 300نفر در استان متقاضی تاسیس مرکز مثبت زندگی بودند که 48 مرکز تاسیس گردید و در حال حاضر مشغول فعالیت می باشند و خدمات در این مراکز بصورت الکترونیک خانواده محور و محله محور می باشد .

 وی در ادامه افزود:مراکز در محله هایی تاسیس شده که آسیب پذیری و آسیب خیز بودن مد نظر بوده و مرکز به محله مددجو نزدیک باشد.

دایلر خاطر نشان کرد:هر مر کز 450پرونده را در اختیار دارد و 21000پرونده مستمر واگذار شده تا مراکز مثبت زندگی به جامعه هدف ارائه خدمات نماید .

 فارسی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در نشست خبری گفت: در سال جاری صد میلیاردو هشتصد میلیون تومان اعتبار جذب شده 47میلیارد تومان توسط پرداخت شده و هر پرونده ای که تشکیل و مصوب بگیرد به بانک ارسال می شود تا تسهیلات پرداخت شود .

وی در ادامه افزود : بیشترین پرداختی در حوزه معاونت پیشگیری بوده است که امیدواریم در سال جاری تمامی حوزها از این اعتبارات در جهت ارائه خدمات با کیفیت به جامعه هدف از هیچ تلاشی فرو گذاری نکنند . 

فارسی در ادمه افزود : واحد اشتغال در سال گذشته با جذب حداکثری اعتبارات استانی رتبه برتر را در بین تمامی استانها به خود اختصاص داد.

نشست خبری مدیر کل بااصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی

نشست خبری مدیر کل بااصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی

نشست خبری مدیر کل بااصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی

نشست خبری مدیر کل بااصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی

کد خبر 40353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد