امروز بهزیستی ۲۰۰ خدمت گوناگون در جامعه ارائه می دهد/مراکز بهزیستی استان با  کمترین موارد فوت در خصوص بیماری کرونا را داشته اند

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ومعاونین این اداره کل به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: به نقل از پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، به مناسبت هفته بهزیستی درنشست خبری پیش از ظهر امروز یکشنبه« ۲۷ تیرماه» دکتر فرحناز محمدی « مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه» در این جلسه ضمن تبریک هفته بهزیستی، شعار امسال بهزیستی را « بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» عنوان کرد و افزود: بهزیستی ۲۰۰ فعالیت متنوع در حوزه های مختلف دارد.
دکتر محمدی ضمن تشکر از خیرین بزرگواری که بهزیستی را حمایت می کنند، گفت: لازم است بیشتر از این فرهنگ حمایت از افراد نیازمند در جامعه ترویج پیدا کند.

محمدی افزود: حال حاضر بیش از ۱۷۰هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان کرمانشاه قرار دارند، بهزیستی تنها به عنوان یک نهاد حمایتی نیست و ۲۰۰خدمت گوناگون را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: بهزیستی استان کرمانشاه با بیش از ۳۵ هزار خانواده مستمری بگیر وبیش از ۴۳هزار پرونده توان بخشی و ۱۰ هزار پرونده اجتماعی جامعه آماری ۱۷۲ هزار نفری را تشکیل داده است.
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز شبانه روزی توان بخشی سالمندان و معلولین در استان، گفت: ۱۲ مرکز شبانه روزی حوزه اجتماعی و ۳۱ مرکز آسیب و درمان اعتیاد، همچنین کمپ ماده ۱۶ جمع آوری معتادان با ظرفیت ۳۵۰نفر هم اکنون در استان در حال فعالیت می باشد.
محمدی در خصوص انجام فرایند واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی ابراز داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه هزار دوز واکسن کرونا برای مددجویان و پرسنل بهزیستی استان تا امروز تزریق شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: مراکز بهزیستی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توانسته کمترین موارد فوت براثر ابتلاء به کرونا را داشته باشد.

این مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر دوهزار و ۳۶۲ مددجو از تسهیلات اشتغالزایی استفاده می کنند.
محمدی خاطر نشان کرد: بهزیستی استان در تأمین مسکن مددجویان ۶۹۳ واحد مسکونی در استان کرمانشاه را تا به امروز تحویل مددجویان داده است.
مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: از سال گذشته تا امروز ۳۶۰ کودک کار مورد حمایت و ساماندهی بهزیستی استان کرمانشاه قرار گرفته و ۲۵کودک نیز پس از انجام فرایندهای قانونی تحویل خانواده‌های متقاضی و واجد شرایط فرزند خواندگی شده‌اند.
محمدی با اشاره به اینکه خیرین بزرگواری بهزیستی استان را حمایت می کنند، ضمن تشکر از این نوع دوستان، خواستار فرهنگ حمایت از اقشار آسیب پذیر در بین عموم مردم شدو از خبرنگاران خواست به عنوان پبام آوران این فرهنگ را با اطلاع رسانی ترویج دهند./ رحمانی

کد خبر 40341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد