خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ،عباس صادق زاده،مدیر کل بهزیستی استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت : مسائل اجتماعی مسائل مردم است و اگر خودشان همراه خوبی باشند، نتایج خوبی نیز اتفاق می افتد و اگر مردم همراهی نکنند، هرچه دولت قوی باشد و برنامه داشته باشد، ناموفق خواهد بود.

وی  افزود: خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.
صادق زاده با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه اجتماعی در همه دنیا از مسئولیت های اجتماعی برمی آید، تصریح کرد: جمع فعالیت بنگاه اقتصادی، اساتید دانشگاه ها و مردم در حوزه مسائل اجتماعی نتایج مبارکی به دنبال خواهد داشت و موجب پیشگیری و مداخلات به موقع انجام می شود.
وی اذعان داشت : فلسفه بهزیستی برنامه ریزی اجتماعی است و دسترسی به سلامت اجتماعی، هدف اصلی و هدف بعدی مداخلات بود که حوزه های مختلف از جمله درمان اعتیاد، پیشگیری از معلولیت، نگهداری افراد دارای معلولیت، ساماندهی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار و ... می شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بخشی از فعالیت های بهزیستی در درمان و نگهداری ها به مردم واگذار شد تا ما به هدف اصلی بپردازیم، افزود: امسال مستمری مددجویان بهزیستی ۵۲ درصد افزایش یافته و یارانه های نگهداری، درمان و ساماندهی افراد نیز ۸۲ درصد افزایش یافته است.
وی  اظهار کرد: همه باید بحث مسئولیت اجتماعی را نهادینه کنیم تا بتوانیم به برنامه ریزی اجتماعی پرداخته و از موازی کاری ها جلوگیری کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان اذعان داشت : در حال حاضر بیشترین آسیب در استان کرمان اعتیاد، کودک آزاری و خشونت علیه کودکان است و این آمار در شهرستان های شرق و جنوب استان بیشتر است که دلیل عمده آن اعتیاد است.
صادق زاده  تصریح کرد: امیدواریم با استقرار دولت جدید به مسائل اجتماعی توجه جدی تر بشود و ناگزیر باید به این حوزه توجه شود زیرا در غیر این صورت موفقیت ها در عرصه های دیگر شاید زیاد نخواهد بود.
وی  با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در استان کرمان با آن مواجه هستیم، معتادین متجاهر است، گفت: طی پارسال قریب به ۳ هزار  نفر را جمع آوری کردیم و اعتباری بالغ بر ۵ و نیم میلیارد تومان هزینه کردیم.
رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه باید در زمینه بازپروری معتادان و بهبودیافتگان همه همکاری کنند، افزود: البته وضعیت نسبت به گذشته مقداری بهتر است و زمان ماندگاری افراد در مراکز بیشتر شده و خانه های بین راهی یکی برای خانم ها و یکی برای آقایان به عنوان پل ارتباطی بین مرکز و جامعه در کرمان فعالیت می کند.
صادق زاده بیان کرد: معتقدیم در نگاه بدبینانه بیش از ۲هزار نفر معتاد متجاهر در استان کرمان نداریم و سیستم قضائی می گوید ۳ هزار نفر اگرچه خدمات ارائه شده در سال های اخیر بیش از این آمار است.
او بیان کرد: ما در بحث معتادین متجاهر در ارائه برنامه مشکل داریم ومعتقدیم چرخه باطل اتفاق می افتد و تا زمانی که چرخه حمایت های پس از خروج را با کمک همه دستگاه ها ایجاد نکنیم، اتفاقی نمی افتد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: اعتبار هزینه شده بهزیستی در پیشگیری طی پارسال  ۲۰۰ میلیون تومان بوده و از سوی دیگر ۵ و نیم میلیارد تومان اجبارا صرف نگهداری و درمان معتادین متجاهر کردیم که اگر هزینه ها در بحث پیشگیری و نگهداری جابه جا شود، وضع درست می شود.
او  در ادامه درباره اختلالات روانی و درگیری یک درصد از افراد جامعه با مسائل روحی و روانی تصریح کرد: دانشگاه ها درخصوص مسائل اجتماعی بی مسئولیت شده اند. در حالی که وظیفه دانشگاه این است به مسائل اجتماعی بپردازند و نسخه علمی تولید کند و ما آن را اجرا کنیم که این مسله وجود ندارد و حتی زمانی که ما مراجعه می کنیم نمی پذیرند. تا زمانی که دانشگاه مسئولیت خود را انجام ندهد، مسائل همینگونه خواهد ماند.
صادق زاده درباره ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی بیان کرد: کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار تاکنون مشمول این خدمت نبودند که اخیرا در گروه واجدین شرایط قرار گرفته اند و براساس تفاهمنامه های منعقد شده، بخش زیادی از نیاز مسکن را رفع می کند که البته نیاز افراد خیلی بیش از این است.
وی  درباره طرح مجلس مبنی بر حذف غربالگری گفت: اقدام مجلس در حذف غربالگری اقدام پر ریسکی بود و هزینه هایی به جامعه تحمیل می کرد. براساس بررسی ها، نگهداری یک معلول ایزوله شدید ماهیانه ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد.
او  تصریح کرد: ما مکاتبات زیادی انجام دادیم و تلاش بسیاری برای جلوگیری از حذف غربالگری صورت گرفت و با شهامت حرف زدیم که فعلا این طرح مسکوت مانده و باید سیاست گذاران را قانع کرد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش بروز خشونت در جامعه بیان کرد: وقتی در جامعه آموزش مهارت های زندگی را نداشته باشیم، نتیجه آن عدم تحمل، عدم تاب آوری و خشونت است و این کار یک دستگاه نیست و همه
باید در این زمینه در کنار هم باشند.
او  ادامه داد: شاهد خشونت رو به رشد علیه زنان، کودکان و سالمندان هستیم و به کرات گزارش زیادی در این زمینه داریم و باید با ساز و کار وسیع و مداخلات همگی مدیریت کنیم و ما اعلام آمادگی ارائه آموزش و مشاوره با ادارات و بنگاه های اقتصادی کرده ایم.
صادق زاده در ادامه با اشاره به اینکه شیوه نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی را تصویب کرده ایم، گفت: مردم از روی حس دلسوزی و ترحم به کودکان کار و خیابانی رقمی می دهند که سرجمع این رقم سیاست های ما را به باد می دهد. وقتی کودکی روزی ۲۰۰ هزار تومان سرچهارراه در می آورد ترجیح می دهد به هر دلیلی به این جاها بیاید و در مراکز ما با روزی ۲۰ هزار تومان ماندگاری نداشته باشد.
او  تصریح کرد: برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید همه دستگاه ها به وظیفه خود عمل کنند و مردم نباید ترحم کنند و باید کمک های خود را به ساز و کار درستی که ایجاد شده، ارائه بدهند.
صادق زاده  با اشاره به رشد جمعیت سالمندی اظهار کرد: با شیب تند سالمندی در سال های گذشته مواجه شدیم و آمار نگران کننده ای در استان کرمان داریم و شیب پیر شدن جمعیت زیاد است.
وی افزود: راه جبران کاهش فاصله نرخ زاد و ولد و پیر شدن جمعیت، فرزندآوری و ترویج فرهنگ سالمندی سالم در جامعه است و باید نهادها در کنار هم باشند.
صادق زاده با اشاره به اینکه تکریم سالمندی مختص یک دستگاه نیست، تصریح کرد: کرمان نخستین استانی بود سند سالمندی را تدوین و برای کشور ارسال کردیم که کشور براساس سند استان سندی تنظیم کرد.
یادشده در بخش دیگری از سخنانش درباره تقاضاهای فرزندخواندگی در استان کرمان گفت : درخواست های زیادی برای فرزندخواندگی داریم و اکنون هزارو۸۰۰ زوج پشت نوبتی در استان وجود دارد و همواره بیشترین تعداد کودکان در مراکز ما بیش از ۷۰ نفر نیست. ما در بحث واگذاری کودکان موانعی داریم.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

خلاء بزرگ ما در مسائل اجتماعی، نداشتن برنامه منسجم و علمی است.

کد خبر 40340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد