کارگاه آموزش پیش از ازدواج در بهزیستی سنندج برگزار شد

به مناسبت هفته بهزیستی، کارگاه آموزش پیش از ازدواج با محوریت "راه‌های شناخت خود و فرد مناسب جهت ازدواج" توسط موسسه مردم نهاد هاوراز ئاوات و با مدرسی دکترفریبا طیری، مورخ ۲۷ تیرماه در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.

فاطمه محمدی، رئیس بهزیستی شهرستان سنندج، گفت:  این جلسه به منظورآگاهسازی و شناخت بهتر  مددجویان بهزیستی برگزار شده است که بحث خودشناسی و مهترین بخش آن خودشناختی بهتر، در آینده زوجین و انتخاب اصلح آنها تاثیرگذار است.

مدرس این کارگاه، دکتر فریبا طیری با تاکید برخودشناسی و شناخت بهتر خود، گفت:  زوجین با درک احساسات، اعتقادات و شناخت نیازها  ودرک متقابل از یکدیگر بهتر می‌توانند تصمیم گیری کنند.

دکتر طیری افزود: افراد با توجه به شناخت از هدف خود، تفکر و انتخاب معیار مناسب و درک بهتر از شناختها می‌توانند در انتخاب همسر بهتر تصمیم گیری کنند و با توجه به نقاط قوت و ضعف و معیارهای خود در انتخاب همسر تلاش‌های لازم را انجام بدهند.

این روانشناس در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:  بحث انتخاب همسر مناسب،  با توجه به محدودیت‌ها و کمی و کاستی‌های خود می‌باشد.

دکتر طیری با اشاره به  ۵ زبان مشترک میان زن و شوهر، انتخاب گزینه مناسب را اینگونه برشمرد: ۱ مهارت همدلی یعنی تشکر و قدردانی، ۲خدمت به همدیگر و کمک به هم، ۳ وقت گذاشتن برای همدیگر، ۴هدیه دادن به یکدیگر، ۵لمس یکدیگر.

کد خبر 40325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد