شهر تهران| ۵۵ درصد از ۷۰ هزار معلول تهران مستمری می‌گیرند

مدیر بهزیستی شهرستان تهران گفت‌: در شهر تهران حدود ۷۰ هزار معلول از خدمات متعدد این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند که ۵۵ درصد آن‌ها مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سید سعید آرام در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی اصلی‌ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی در کشور است که با وظایف تخصصی در حوزه‌های اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

وی گفت: این سازمان در راستای ارتقاء سطح رفاه و سلامت اجتماعی با ارایه خدمات به هنگام در حوزه‌های ساماندهی، توان‌بخشی و آسیب‌دیدگان اجتماعی برنامه‌های پیشگیرانه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به بهره‌گیری حدود ۷۰ هزار معلول شهر تهران از خدمات این نهاد، بیان کرد: از این تعداد بیش از ۳۷ هزار نفر یعنی معادل ۵۵ درصد از مستمری ماهیانه استفاده می‌کنند.

آرام تاکید کرد: از مجموع جامعه آماری تحت پوشش خدمات این سازمان ۴۲ درصد را معلولان جسمی حرکتی، ۲۱ درصد معلولان ذهنی و مابقی دارای اختلالات شنوایی، بینایی و اختلالات اعصاب و روان هستند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۳ درصد معلولان دارای معلولیت شدید، متوسط ۳۳ درصد دارای معلولیت متوسط، ۱۱ درصد خفیف و مابقی دارای معلولیت‌های شدید هستند.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران گفت: این نهاد حمایتی ماهانه برای مددجویان به ازای تعداد افراد خانواده ماهیانه از ۳۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند.

آرام با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی فراهم‌سازی شرایط برای استقلال نسبی معلولان و ایفای نقش موثر آنان در جامعه است، بیان کرد: در این راستا ۱۶۶۰ معلول در حال تحصیل در مراکز دانشگاهی از کمک هزینه‌های تحصیلی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۱۴۴۱ معلول ضایعه نخاعی دارای معلولیت‌های شدید، خیلی شدید و ۲۶۰۰ معلول بسترگرا علاوه بر دریافت مستمری و کمک هزینه ماهانه، در هر ماه یک میلیون تومان کمک‌هزینه پرستاری دریافت می‌کنند.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران خاطرنشان کرد: از سویی بیش از ۱۷۰۰ نفر از معلولان شامل سالمندان، بیماران روانی، جسمی و حرکتی نیازمند خدمات مراقبتی در ۳۶ مرکز در شهر تهران نگهداری می‌شوند.

آرام درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون جامعه هدف بهزیستی، تاکید کرد: کار واکسیناسیون همه سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی و ۱۰۹۰ مورد واکسیناسیون در سطح مراکز انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در شرایط شیوع بیماری کرونا کمک‌های حمایتی مانند پرداخت وام ودیعه و کمک هزینه اجاره مسکن به برخی از مددجویان و در دو مرحله به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به معلولان در حال نگهداری در مراکز شبانه‌روزی اختصاص یافته است.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران تاکید کرد: از دیگر اقدامات این نهاد تامین وسایل کمک توانبخشی برای معلولان است که در این راستا سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای بیش از ۲ هزار معلول برای این منظور اختصاص یافت، همچنین برای ۴۳۰۰ نفر از معلولان کمک هزینه لوازم بهداشتی به صورت ماهانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر 40321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد