ارائه خدمات به ۷۰ هزار معلول شهر تهران| تزریق دُز دوم واکسن کرونا به سالمندان تحت پوشش بهزیستی

آرام با اشاره به واکسیناسیون کرونا گفت: سالمندانی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران نگهداری می‌شوند دُز دوم واکسن کرونا را درافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از دفاع‌پرس، سید سعید آرام مدیر بهزیستی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی اصلی‌ترین نهاد در حوزه رفاه و سلامت اجتماعی است، اظهار داشت: این سازمان علاوه بر خدمات حمایتی نقش بی‌بدیلی در حوزه سلامت اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: امروز بهزیستی با بهره‌گیری از نیروی انسانی آموزش دیده و با ارائه خدمات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های پیشگیری در حوزه رفاه و سلامت اجتماعی نقش چشمگیری داشته است.

آرام با بیان اینکه ۷۰ هزار معلول در شهر تهران از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۳۷ هزار نفر مستمری و بیش از ۵۵ درصد معلولین از کمک هزینه نگهداری و مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۴۲ درصد جامعه هدف ما معلولین حرکتی، ۲۱ درصد معلولین ذهنی و مابقی معلولین شنوایی و بینایی هستند.

مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه معلولین به چهار گروه معلول خیلی شدید، شدید متوسط و خفیف تقسیم بندی می‌شوند، افزود: بیشترین کسانی که از بهزیستی شهر تهران حمایت دریافت می‌کنند معلولین شدید هستند.

وی افزود: معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی از ۳۵۰ تا یک ملیون ۱۰۰ هزار تومان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

ارام با بیان اینکه هدف ما توانمندسازی معلولین است، گفت: هم‌اکنون هزار و ۶۶۰ معلول در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند که هزینه دانشگاه غیر دولتی توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۴۴۱ معلول ضایعه نخاعی در تهران تحت پوشش هستند که علاوه بر پرداخت مستمری هزینه نگهداری به خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به اینکه ۳۶ مرکزشبانه روزی در حال فعالیت هسیتند، افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ معلول و سالمند در این مراکز نگهداری می‌شود؛ همچنین هفت مرکز به بیش از ۵۰۰ معلول خدمات ویزیت در منزل ارائه می‌دهد و ۲۵۰ معلول از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند.

آرام درباره واکسیناسیون سالمندان اظهار داشت: همه سالمندان در مراکز شبانه روزی دو دُز واکسن کرونا را درافت کردند.

وی با بیان اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان تسهیلات خرید و اجاره مسکن به معلولین اعطا شده است، گفت: ۴۵ مرکز روزانه توانبخشی در تهران در حال فالیت است که به سه هزار معلول خدمات روزانه ارائه می‌کند.

مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه از طرف سازمان ملل هزار دستگاه دستگاه اکسیژن‌ساز به سازمان بهزیستی اهداء شده است، افزود: از این تعداد ۴۵ دستگاه امروز تحویل مراکز نگهداری سالمندان تهران اهدا خواهد شد.

ارام گفت: در حوزه اجتماعی در شهر تهران سه هزار ۵۴۴ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند؛ همچنین ۲۵۱ دانشجویی و ۷۷۰ دانش‌آموز از ما خدمات دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حق بیمه تامین اجتماعی هزار و ۳۲۹ زن سرپرست خانوار تحت پوشش از طرف بهزیستی هر ماه پرداخت می‌شود تا بتواند از خدمات درمانی استفاده کند.

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: در حوزه اورژانس اجتماعی سه مرکز با ۹ خودرو در حال فعالیت هستند و در سال گذشته ۹ هزار خدمت اجتماعی اورژانسی به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های امن افزود: در سال ۱۳۹۹ و سه ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ خانم در این خانه‌ها پذیرش شدند؛ همچین در حوزه کودکان بی سرپرست دو مرکز برای پسران و دختران راه‌انداز شده که در حال حاضر ۴۰ کودک دختر و ۲۶ کودک پسر نگهداری می‌شوند.

ارام با اشاره به اقدامات بهزیستی شهر تهران در حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: ۳۵ مرکز اقامتی در تهران در حال فعالیت است که به بیش از هفت هزار و ۸۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره اقدامات این سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیت گفت: در سال ۱۳۹۹، ۴۵ هزار کود در حوزه شنوایی و ۱۴۳ هزار نفر در حوزه بینایی غربالگری شدند؛ همچنین به ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر مشاور ژنتیک داده شده است.

کد خبر 40317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد