بنگاه‌های اقتصادی قزوین باید مسوولیت اجتماعی خود را جدی بگیرند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‌های اقتصادی استان باید مسوولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند و آنرا جدی بگیرند چراکه نمی‌توان با بودجه دولتی در این زمینه اقدامات زیادی را انجام داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، لطف الله سیاهکالی روز یک شنبه در جمع مدیران بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: اشتغال در بهزیستی نیازمند صبر، حوصله، تخصص و تجربه بالا است و خدمت رسانی به این قشر از جامعه از اهمیت انسانی بالایی برخوردار است.

وی افزود: در حوزه های اجتماعی به صورت کلی ضعف های زیادی داریم و این ضعف به اندازه ای است که در فضای مجازی بیتشرین آسیب در حوزه اجتماعی وارد می شود و توان مقابله با رقبا و دشمنان بسیار پایین است.

سیاهکالی اضافه کرد: در حوزه اجتماعی تمامی مردم و دستگاه های مختلف مسوول هستند و اگر همکاری نکنند امور اجتماعی به اندازه ای ظرفیت دارد که یک دستگاه نمی تواند مشکلات آن را حل و فصل کند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی باید مسوولیت اجتماعی خود را انجام بدهند، اظهار داشت: باید این سوال مطرح شود که در قزوین که چند هزار واحد وجود دارد چند واحد وظیفه اجتماعی خود را انجام می دهد و بهزیستی در این زمینه باید مطالبه گر باشد و فهرست واحدهایی که مسوولیت اجتماعی آنها تعریف شده را اطلاع رسانی کند و مشخص و اقدامات آنها ارزیابی کند.

این مسوول گفت: واحدهای صنعتی مسوولیت های اجتماعی خود را بیاد انجام دهند چرا که تنها با اتکا با منابع مالی دولتی نمی توان موضوعات اجتماعی را پیش برد.

سیاهکالی افزود: در بهزیستی باید سیاست گذاری درباره موضوعات مختلف انجام شود ولی حل مسئله لزوما وظیفه بهزیستی نیست و در این صورت هر چقدر تلاش کنید مشکلات برطرف نمی شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه شهروندی هم این اقدامات باید انجام شود و مسوولیت های اجتماعی بر دوش تک تک آحاد مردم گذاشته شود و شهروندان  از لحاظ فکری، مالی و سایر موضوعات به حل مسایل اجتماعی ورود کنند.

 عملکرد بهزیستی قزوین در بین استان های کشور ممتاز است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تلاش همکاران بهزیستی استان قزوین در سال ۹۹ اقدامات بسیار برجسته ای در استان انجام شده که نتیجه آن کسب رتبه های نخست و عالی در زمینه های مختلف خدمات رسانی بوده است.

علیرضا وارثی گفت: وضعیت اعتباری بهزیستی استان قزوین هم نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته که نتیجه آن به طور قطع افزایش خدمت رسانی به جامعه هدف استان قزوین خواهد بود.

این مسوول در ادامه خواستار حمایت نمایندگان مجلس برای تقویت ارایه خدمات به اقشار آسیب پذیر در جامعه شد.

کد خبر 40305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد