تفت | جان گرفتن ورزش نابینایان و کم بینایان

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان تفت؛ جلسه هماهنگی ورزش نابینایان و کم بینایان با حضور امام جمعه محترم شهرستان، رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان، رئیس اداره ورزش و جوانان، نماینده نابینایان و رئیس بهزیستی شهرستان در اداره بهزیستی شهرستان تفت برگزار گردید.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان در این جلسه با بیان این که ورزش برای این قشر از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: عدم توجه به ورزش نابینایان و کم بینایان باعث انزوای بیشتر آنان می شود.

وی افزود: ورزش گلبال، ورزش خاص برای این افراد است که می توان زمینه های لازم برای حضور نابینایان و کم بینایان شهرستان را در آن فراهم نمود.

دشتی همچنین پیشنهاد داد بعد از عادی شدن شرایط کرونایی مسابقه گلبال و استعداد یابی این رشته در سالن ورزشی روستای زردین برگزار شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: این هیئت متعهد است کلیه سالن های ورزشی و مربی و مسائل فنی را رایگان در اختیار نابینایان و کم بینایان قرار دهد.

نماینده ورزش نابینایان و کم بینایان شهرستان نیز با بیان اینکه در حال حاضر 230 معلول بینایی در شهرستان داریم گفت: اکثر معلولین بینایی در روستاها پراکنده اند و بعضاً به دلیل مشکلات معیشتی انگیزه ای برای ورزش ندارند.

رعیتی همچنین مشکل رفت و آمد معلولین بینایی از روستا به محل تمرین و ... را از مشکلات پیش روی ورزش نابینایان و کم بینایان دانست.

در ادامه امام جمعه شهرستان تفت گفت: نبی مکرم اسلام می فرماید : محبوب ترین افراد نزد خداوند کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین گلوردی افزود : خدمت به خلق پدیده ای لذت بخش است خصوصاً اگر خدمت به افرادی باشد که به واسطه معلولیت  با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند.

وی همچنین ادامه داد : خداوند نعمتی را از انسان دریغ نمی کند مگر اینکه آن شخص را در زمینه های دیگر برتری می دهد.

در پایان رئیس بهزیستی شهرستان تفت گفت : یکی از مصادیق توانمندسازی معلولین بحث ورزش است که اگر بتوانیم برنامه ای مشخص با جامعه هدف مشخص داشته باشیم می توانیم کارهای مثبتی در این زمینه انجام دهیم .

فصاحت در پایان افزود : فراهم نمودن سرویس ایاب و ذهاب و در نظر گرفتن دفتری برای انجام امور ورزشی و فرهنگی هیئت در شهرستان برعهده بهزیستی است که هر زمان که اعلام نیاز شود در دسترس خواهد بود.

کد خبر 40296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد