اقدام بهزیستی تهران برای ساخت رایگان اندام مصنوعی

کارشناس مسوول موسسات و انجمن‌های مردم‌نهاد توانبخشی تهران از اجرای طرح ساخت رایگان اندام مصنوعی برای مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با یکی از موسسات خیریه موفق به آغاز اجرای طرح «ساخت رایگان اندام مصنوعی» شده‌ایم که امیدواریم با ارائه این خدمت بتوانیم از دغدغه‌های مددجویان بکاهیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری آتیه آنلاین، زهرا رزمجو با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ نفر از این خدمت بهره‌مند شده‌اند، افزود: مددجویان تحت پوشش برای بهره‌مندی از این خدمت به هلال‌احمر معرفی می‌شوند و براساس تفاهمنامه مشترک فی‌مابین، عضو مصنوعی خویش را پس از ساخت، به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر این اینکه موسسه مدنظر امکان ارائه این خدمت به سراسر کشور را نیز دارد، گفت: امیدواریم که زمینه ارائه این خدمت به مددجویان واجدشرایط و دارای عضو مصنوعی بیشتری در سراسر کشور فراهم شود.  

زرمجو ادامه داد: این موسسه در تفاهم‌نامه دیگری این فرصت را برای بهزیستی تهران فراهم کرده است که بتوانیم با معرفی خانواده‌ مددجویان، اقدامات لازم در حوزه مناسب‌سازی در منازل آنها انجام شود که در همین راستا در گام اول اجرای این طرح، ۵۰ خانواده تحت پوشش ساکن در شهرری و مناطق جنوبی تهران در حوزه مناسب‌سازی نیازسنجی آنها انجام شده است و به محض نهایی‌شدن تفاهم‌نامه اقدامات لازم در این زمینه به عمل می‌آید.  

وی در ادامه با اشاره به رویکرد معاونت توانبخشی استان در برقراری تعامل و استفاده از ظرفیت‌های موسسات و تشکل‌های مردمی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت‌های بودجه‌ای پیش روی دولت و سازمان بهزیستی کشور، می‌طلبد که از ظرفیت تشکل‌های حوزه معلولیت در جهت ارائه خدمت به خود معلولان بهره ببریم و در همین راستا معاونت توانبخشی در تفاهم‌نامه‌ای با موسسه خیریه دیگری امکان اعمال جراحی فک و صورت رایگان برای خانواده‌های دارای کودک با شکاف‌کام را فراهم کرده است.

رزمجو برخی از افراد معلول دارای تمکن مالی را در بکارگیری مددجویان تحت پوشش در کارگاه‌هایشان را موثر دانست و گفت: افراد معلولی هستند که دارای کسب‌و کار و کارگاه مستقل هستند و به متناسب کاربری کارگاه‌شان از بهزیستی تقاضای معرفی نیرو می‌کنند و ما تاکنون از این طریق زمینه اشتغال تعدادی از مددجویان را فراهم کرده‌ایم.

کد خبر 40246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد