پدیده معلولیت بیش از آنکه مربوط به فرد معلول باشد، امری اجتماعی است

شرکت معاونت توانبخشی بهزیستی استان در برنامه تلوزیونی حونه امید (خانه امید) بمناسبت هفته بهزیستی.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان معاونت توانبخشی بهزیستی استان در برنامه تلوزیونی حونه امید (خانه امید) بمناسبت هفته بهزیستی حضور پیدا کرد.

نگار فتحی معاون توانبخشی بهزیستی استان ضمن تبریک و پاسداشت چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی، با بیان اینکه، امروزه پدیده معلولیت بیش از آنکه مربوط به فرد معلول باشد، امری اجتماعی است و جامعه نقش بسزایی در شرایط زندگی افراد معلول و برخورداری آنها از حقوق برابر با سایر افراد جامعه ایفا میکند، گفت: بیش از ۵۲۲۸۰ نفر تحت پوشش توانبخشی قرار دارند که حدود نیمی از این افراد دچار معلولیت جسمی و حرکتی هستند. که بیش از ۲۹ هزار نفر از این عزیزان مستمری دریافت میکنند.

وی با بیان اینکه با افتتاح مراکز مثبت زندگی مددجویان و جامعه هدف به بیش از ۲۰ نوع خدمات سطح یک دسترسی دارند تصریح کرد، مانند دیگر مردم عالی، معلولین نیز حق زندگی کردن و داشتن یک زندگی در شرایط نرمال را دارند. بسته به میزان معلولیت، اکثر جوامع، شرایط را طوری فراهم می کنند. که افراد دارای معلولیت نیز به راحتی زندگی کنند و در جامعه مشارکت داشته باشند. همانطور که یک فرد معمولی حق تحصیل، گردش، خرید، ورزش، مسافرت، داشتن شغل و غیره را دارد، داشتن چنین شرایطی نیز از حقوق معلولین محسوب می‌شود.

کد خبر 40238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد