۱۶۷ میلیارد تومان طرح بهزیستی در استان اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح طرح‌هایی با ارزش نزدیک به ۱۶۷ میلیارد تومان در این استان به مناسبت گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری در نشستی خبری گفت: سوای طرح‌های عمرانی شعار امسال بهزیستی در گام دوم هوشمندسازی، محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده تعیین شده که البته پیش‌تر نیز در این راستا گام‌هایی برداشته شده است.

وی افزود: بهزیستی در بحث هوشمندسازی در حال حاضر ۴۰ سامانه دارد و بخش قابل توجهی از خدمات با استفاده از آنها ارایه می‌شود که از جمله می‌توان به سامانه‌های مرتبط با بحث حضانت و فرزندخواندگی، درخواست راه‌اندازی مراکز همکار و دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویان اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل محور بعدی را محله‌محوری برشمرد و بیان کرد: تلاش شده است تا بیشتر کارها در بحث خدمات مشاوره و رصد آسیب‌های اجتماعی برهمین مبنا انجام شود و از جمله سال گذشته ۴۴ مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف این استان گشایش یافت.

وی واگذاری ۲۵۱ واحد مسکونی به خانواده‌های زیر پوشش در سال گذشته را یادآور شد و اضافه کرد: واگذاری ۳۴ واحد مسکونی، افتتاح چهار مرکز مشاوره، واگذاری ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدایی صندوق جمعیت سازمان ملل و افتتاح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن از جمله طرح‌هایی است که هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

ستاری همچنین بهره‌برداری از ساختمان جدید سایت اورژانس اجتماعی، افتتاح ساختمان کودکان در شهرک سبلان، کارگاه حمایتی در شهرک صنعتی شماره یک و فروشگاه با ظرفیت ۵۰ نفر را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل رونمایی خواهد شد.

سازمان بهزیستی کشور با هدف تحقق عدالت اجتماعی در سال ۱۳۵۹ تشکیل و ۲۵ تیرماه با عنوان روز بهزیستی و تامین اجتماعی نام‌گذاری شده است.

نزدیک به ۵۸ هزار نفر از جمله ۳۸ هزار توانخواه در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

کد خبر 40231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد