بهزیستی و فرماندهی انتظامی استان یزد تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی؛ فرماندهی انتظامی و بهزیستی استان یزد تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ علی محمد عطابخش در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: نیروی انتظامی با رویکرد جامعه محوری و سازمان بهزیستی با رویکرد مشارکت اجتماع محور و سلامت نگر در تحقق اهداف خود گام برمی‌دارند و از طرفی نزدیکی این دو رویکرد و همچنین نزدیکی یکی از اهداف مهم این دو سازمان به عنوان پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی؛ زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا این دو سازمان با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ و پرهیز از تداخل یا موازی کاری در جهت تحقق اهداف خود حرکت نمایند.

فرمانده انتظامی استان یزد در این مراسم ضمن تبریک هفته بهزیستی به بحث حاشیه نشینی، مهاجرپذیری و پایین بودن هزینه جرم در استان اشاره نمود و عنوان کرد: در حال حاضر استان از امنیت خوبی برخوردار است. 

سرتیپ دوم پاسدار عباسعلی بهدانی فرد در ادامه عنوان کرد: با اشاره به وضعیت کرونا در استان برای جمع آوری معتادین متجاهر با مشکل مواجه هستیم و اگر بتوانیم کمپ ماده 16 در واقع همان کمپ های دولتی را در استان جابیندازیم بسیاری از مشکلات این قبیلی حل خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: در خصوص کمپ های ماده 16؛ بهزیستی، فقط صادر کننده مجوز هست در اصل شورای مبارزه با مواد مخدر باید پیگیری های لازم را انجام داده و در این خصوص تامین اعتبار نماید تا بهزیستی بتواند بنام یکی از ارگان های متقاضی از جمله بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و ... مجوز صادر نماید.

این مسئول تصریح کرد: ما در حال حاضر در استان مرکز جامع درمان اعتیاد را داریم که فرد معتاد با پذیرش در این مرکز یکسال تحت پوشش قرار می گیرد بدین صورت که فرد 4 ماه اول را در مرکز اقامت دارد و 8 ماه بقیه را به صورت شرکت در کلاس هایی که از سوی مرکز برگزار می شود حمایت می شود و به ازای هر فرد پذیرش شده در مرکز، بهزیستی بیش از 9 میلیون تومان یارانه در اختیار مرکز قرار می دهد.

علی محمد عطابخش در بخش دیگری از صحبت های خود از راه اندازی مرکز TC در اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: اقامت در این مرکز 4 ماه است و بیش از 80 الی 90 درصد هزینه مرکز، تحت عنوان یارانه از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

وی در ادامه گفت: برای پذیرش در مرکز جامع درمان اعتیاد و مرکز TC و کمپ های بهزیستی، خود فرد معتاد باید تمایل داشته باشد و به صورت اجباری نیست لذا امکان فرار از کمپ زیاد هست لذا اگر بتوان با همکاری نیروی انتظامی تدابیری اندیشیده شود و ما بتوانیم از گشت های ویژه بهره مند گردیم تا جلوی فرار این عزیزان گرفته شود و مراحل درمان به طور کامل انجام گردد.

علی محمد عطابخش در ادامه به مرکز جامعه پذیری و توانمندسازی بهبودیافتگان بانوان با ظرفیت 10 نفر اشاره نمود و گفت این مرکز نیز در اواخر سال 99 راه اندازی گردیده است که برای 6 ماه بانوان درگیر اعتیاد پذیرش می گردند و آموزش و مددکاری و حرفه آموزی لازم از سوی مرکز صورت می گیرد و تا 6 ماه بعدی نیز قابل تمدید است. 

مدیرکل بهزیستی استان یزد در پایان با اشاره به این که اگر نیاز مردم را به صورت قانونی تأمین نکنیم به صورت غیرقانونی تأمین می شود؛ خواستار راه اندازی اورژانس اعتیاد در قالب اورژانس اجتماعی 123 شد و عنوان کرد باید در این خصوص جلسه ای با حضور قوه قضائیه، نیروی انتظامی و بهزیستی برگزار گردد تا بتوان از این طریق به خانواده هایی که تمایل دارند فرد معتاد را به کمپ انتقال دهند کمک نمود و با حضور یک مددیار زن، یک مددیار مرد، نیروی انتظامی و قوه قضائیه این مهم صورت پذیرد و انشالله بتوانیم با همکاری هم، آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه اعتیاد را کاهش دهیم. 

کد خبر 40230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد